۲۹۰۰ طرح صنعتی در آذربایجان‌شرقی در دست اجراست
۲۹۰۰ طرح صنعتی در آذربایجان‌شرقی در دست اجراست

[ad_1] مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۲ هزار و ۹۰۰ طرح‌ صنعتی و تولیدی در استان در دست اجرا است، گفت: هم اکنون هزار و ۱۰۰ طرح صنعتی با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان در حال اجرا است. به گزارش عصر دهیار،از تبریز، محمدجعفر عظمایی در گفتگو […]

[ad_1]


مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۲ هزار و ۹۰۰ طرح‌ صنعتی و تولیدی در استان در دست اجرا است، گفت: هم اکنون هزار و ۱۰۰ طرح صنعتی با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان در حال اجرا است.

به گزارش عصر دهیار،از تبریز، محمدجعفر عظمایی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در مجموع دو هزار و ۹۰۰ طرح‌ در دست اجرا (جوازهای تاسیس دارای پیشرفت فیزیکی) در داخل و خارج شهرک های صنعتی با ارزش سرمایه‌گذاری حدود ۵۶ همت و پیش‌بینی ایجاد اشتغال حدود ۳۹ هزار نفر در استان وجود دارد.

وی از کسب رتبه نخست آذربایجان شرقی در صدور جواز تاسیس ایجادی خبر داد و گفت: در ۹ ماه نخست امسال هزار و ۵۴۰ فقره جواز تاسیس ایجادی برای شروع سرمایه گذاری های صنعتی جدید صادر شده که این موضوع نشان دهنده افزایش علاقه مندی به سرمایه گذاری در بخش صنعت استان است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: بیشترین صدور جواز تاسیس ایجادی مربوط به شهرستان‌های تبریز، شبستر، آذرشهر و بستان‌آباد است.

عظمائی گفت: بیشترین صدور جواز ایجادی به ترتیب متعلق به گروه‌های صنعتی محصولات فلزی، محصولات از لاستیک و پلاستیک، ساخت مواد و محصولات شیمیائی، ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات و محصولات غذائی و آشامیدنی‌ها است.

وی با اشاره به کسب رتبه اول آذربایجان شرقی در صدور جواز تاسیس توسعه ای افزود: در ۹ ماه امسال ۱۴۰ فقره جواز تاسیس توسعه‌ای با پیش بینی سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومان و اشتغال چهار هزار و ۷۰۰ نفر برای افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی و تنوع محصولات صادر شده است.

عظمائی گفت: گروه‌های صنعتی محصولات از لاستیک و پلاستیک، محصولات فلزی فابریکی، محصولات غذائی و آشامیدنی‌ها، ساخت فلزات اساسی و سایر محصولات کانی غیرفلزی بیشترین میزان صدور جواز توسعه‌ای را داشتند.

پایان پیام/


[ad_2]