رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت:  نقد علمی آراء دادگاه ها توسط نخبگان و اساتید دانشگاهی حوزه حقوق می تواند نقش بسزایی در رشد و ارتقاء دستگاه قضایی ایفا کند.

به گزارش عصر دهیار به نقل از روابط عمومی دادگستری استان آذربایجان شرقی، موسی خلیل الهی در نشست نقد آرای قضایی دادگستری استان که با حضور قضات مجرب دادگستری و اساتید دانشگاهی و وکلای کانون وکلای دادگستری برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس برنامه های تحولی قوه قضائیه استفاده از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان جامعه در ارتقای جایگاه دستگاه قضایی یکی از اولویت های دادگستری استان به شمار می رود.

وی افزود: به منظور پیشبرد سیاست های کلان قوه قضائیه در فراهم کردن بسترهای تضارب و نقد آراء قضایی برای احقاق حقوق عامه و اجرای عدالت آراء صادره از دادگاه های استان با حضور نخبگان و اساتید حوزه حقوق، به نقد و بررسی گذاشته می شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: نقد علمی آراء دادگاه ها توسط نخبگان و اساتید دانشگاهی حوزه حقوق می تواند در رشد و ارتقاء دستگاه قضایی نقش بسزایی ایفا کند.

وی تاکید کرد: تبیین و نقد آراء دستگاه قضایی در حوزه پژوهش در دستگاه قضایی کمک علمی خوبی به قضات بوده و در اتقان آراء تاثیرگذار است.

طی این نشست آراء قضایی صادره از شعبات مختلف مورد نقد و بررسی قرار گرفت که نتایج آن در قالب کتاب از طریق دادگستری استان منتشر خواهد شد.