۳۵ هزار میلیارد تومان  گردش مالی مس سونگون برای آذربایجان شرقی
۳۵ هزار میلیارد تومان  گردش مالی مس سونگون برای آذربایجان شرقی

[ad_1] رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: تکمیل زنجیره تولید در مس سونگون در آینده نزدیک اثرات مثبت اقتصادی بسیار خوبی به همراه خواهد داشت به طوری که عوارض و مالیات حاصل از فروش مس سونگون تا ۳۵ هزار میلیارد تومان در سال به گردش مالی استان اضافه خواهد شد. به گزارش […]

[ad_1]


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: تکمیل زنجیره تولید در مس سونگون در آینده نزدیک اثرات مثبت اقتصادی بسیار خوبی به همراه خواهد داشت به طوری که عوارض و مالیات حاصل از فروش مس سونگون تا ۳۵ هزار میلیارد تومان در سال به گردش مالی استان اضافه خواهد شد.

به گزارش عصر دهیار،از تبریز؛ صابر پرنیان امروز با حضور در جمع اعضای اتحادیه صنفی طلا، جواهر، نقره و سکه تبریز اظهار کرد: سرمایه‌گذاری و تکمیل زنجیره تولید در هر یک از بخش‌های تولیدی و صنعتی استان منجر به خلق ثروت و در نهایت رفاه و آسایش عمومی خواهد بود.

وی با بیان این که بخش معدن و صنایع معدنی در آذربایجان شرقی مورد غفلت قرار گرفته است، اظهار کرد: تمرکز بر روی توانمندی های بخش بازرگانی و معدن از مهمترین برنامه های اقتصادی استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که تبریز قطب سوم طلا و جواهر کشور است، گفت: اخبار خوش امیدآفرین اقتصادی و سرمایه گذاری های صنعتی و تولیدی در راه است.

وی گفت: تکمیل زنجیره تولید در مس سونگون در آینده نزدیک اثرات مثبت اقتصادی بسیار خوبی به همراه خواهد داشت به طوری که عوارض و مالیات حاصل از فروش مس سونگون تا ۳۵ هزار میلیارد تومان در سال به گردش مالی استان اضافه خواهد شد.

پرنیان افزود: تزریق منابع مالی جدید به صنایع و صنوف مختلف برای تحقق حمایت از سرمایه گذاری جدید را در دستور کار قرار داده ایم.

وی تاکید کرد: هر چه قدر صنوف به سمت مطالبه مصالح ملی و مردم حرکت کنند به همان قدر گفتمان توسعه به خوبی شکل خواهد گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: برخی گزارش‌های منتشر شده در مجامع مختلف را قبول نداریم و اجازه سیاه نمایی چهره اقتصادی استان را نخواهیم داد.

لازم به ذکر است؛ ایجاد شهرک تخصصی طلا و جواهر، تامین مواد اولیه از منابع معدنی محلی و منطقه ای، استقرار صندوق‌های مکانیزه، مالیات بر ارزش افزوده، تامین منابع مالی برای افزایش سرمایه در گردش، حمایت های لازم از کارگاه های تولید طلا و جواهر، تسهیل واردات ماشین آلات و فراهم کردن زمینه آسان صادرات از جمله موضوع ها و دغدغه‌های مطرح شده در این جلسه از سوی اصناف طلا و جواهر تبریز بود.

انتهای پیام/


[ad_2]