۲۴۵ هزار تُن نهاده‌ دامی در استان اصفهان توزیع شد
۲۴۵ هزار تُن نهاده‌ دامی در استان اصفهان توزیع شد

[ad_1] ۲۴۵ هزار تن نهاده دامی در استان اصفهان توزیع شد مدیرکل پشتیبانی امور دام اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۲۴۵ هزار تُن انواع نهاده‌ دامی از جمله ذرت، سویا و جو بین تولیدکنندگان استان توزیع شده است. به گزارش روابط عمومی شرکت پشتیبانی امور دام کشور به نقل از ایرنا، […]

[ad_1]

۲۴۵ هزار تن نهاده دامی در استان اصفهان توزیع شد

مدیرکل پشتیبانی امور دام اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۲۴۵ هزار تُن انواع نهاده‌ دامی از جمله ذرت، سویا و جو بین تولیدکنندگان استان توزیع شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت پشتیبانی امور دام کشور به نقل از ایرنا، مهدی نیلفروش، در نشست خبری در محل این اداره کل افزود: در توزیع نهاده‌ دامی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۱ درصد رشد داشتیم.

وی همچنین در باره تحویل نهاده‌های دامی اظهار داشت: امسال همچنین ۶۶ هزار و ۷۶۰ تُن نهاده دامی مُعوقه شرکت “آریو تجارت”(تامین کننده کالاهای اساسی) را در استان تحویل دادیم.

مدیرکل پشتیبانی امور دام اصفهان اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون ۲۶۴ هزار و ۴۷۷ تُن انواع نهاده‌ها از بنادر ورودی کشور با حمل و نقل جاده ای و ریلی به استان اصفهان وارد، که ۱۲۲ میلیارد تومان برای حمل جاده‌ای آن پرداخت شده است.

وی در باره فاسد شدن نهاده‌های دامی گفت: در یک سال اخیر این موضوع در استان اصفهان رُخ نداده و توزیع آن همراه با کیفیت مرغوب انجام شده است.

نیلفروش در باره خرید گوشت گوساله پنج تکه مُنجمد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و ۵۰۶ راس گوساله در مجموع به وزن ۸۹۰ تُن به ارزش ۱۹۴ میلیارد تومان خریداری و در قالب بسته‌های ۲ تا ۲ و نیم کیلوگرمی توزیع شده است.

وی در باره گوشت بره پنج تکه مُنجمد نیز تصریح کرد: امسال ۶ هزار و ۶۶۰ راس بره در مجموع به وزن ۱۳۰ تُن به ارزش ۲۸ میلیارد تومان از دامداران و عشایر خریداری شد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام اصفهان در باره خرید مرغ اظهار داشت: امسال هشت هزار تُن مرغ مُنجمد خریداری شده است که موجودی این ماده غذایی در استان را به ۱۳ هزار تُن رساند.

نیلفروش گفت: ۲ هزار و ۱۴۹ تُن گوشت مرغ مُنجمد، یک هزار و ۶۱ تُن گوشت گوساله، ۸۰ تُن گوشت بره و ۱۴۰ هزار و ۶۹۷ شانه تخم مرغ وارداتی از کشور ترکیه در استان اصفهان توزیع شده است.

وی اضافه کرد: در توزیع گوشت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۴۱ و در توزیع نهاده‌های دامی ۶۱ درصد رشد داشتیم.

مدیرکل پشتیبانی امور دام اصفهان با بیان اینکه هشت واحد انبار در استان وجود دارد، ادامه داد: ۱۲۱ هزار و ۵۰۰ تُن ظرفیت انبار در استان تامین شده است و از این حیث کمبودی نداریم.

نیلفروش با اشاره به فعالیت ۱۰ سردخانه در استان گفت: ۱۳ هزار و ۶۰۰ تُن ظرفیت سردخانه‌ای در استان تامین شده است اما از این لحاظ با کمبود مواجه هستیم.

وی در باره انعقاد قرارداد استحصال روغن و کُنجاله با کارخانه روغن گلبهار اصفهان نیز تصریح کرد: از ۲ هزار و ۵۰۰ تُن در مرحله نخست، حدود ۵۰۰ تُن روغن و بالغ بر ۲ هزار تُن کُنجاله تولید شد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام اصفهان افزود: تنها هشت استان در کشور در این فرایند تولید سهیم هستند که اصفهان یکی از آنها است.

نوشته ۲۴۵ هزار تُن نهاده‌ دامی در استان اصفهان توزیع شد اولین بار در شرکت پشتیبانی امور دام کشور. پدیدار شد.

[ad_2]