ورودی های کمیته امداد خروجی سیاست‌های غلط سازمان های دیگر است/ پرداخت ماهانه ۴۳ میلیارد تومان مستمری به ۱۴۸ هزار مددجوی استان
ورودی های کمیته امداد خروجی سیاست‌های غلط سازمان های دیگر است/ پرداخت ماهانه ۴۳ میلیارد تومان مستمری به ۱۴۸ هزار مددجوی استان

[ad_1] مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی گفت: باید اذعان کنیم که تمام ورودی های این نهاد خروجی برنامه و سیاست های غلط سازمان های دیگر است و به طور مثال با افزایش آمار طلاق که کمیته امداد نقشی در آن ندارد، به جمعیت تحت پوشش این نهاد افزوده می شود. به گزارش […]

[ad_1]


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی گفت: باید اذعان کنیم که تمام ورودی های این نهاد خروجی برنامه و سیاست های غلط سازمان های دیگر است و به طور مثال با افزایش آمار طلاق که کمیته امداد نقشی در آن ندارد، به جمعیت تحت پوشش این نهاد افزوده می شود.

به گزارش خبرگزاری  فارس از تبریز، غلامعلی ملامهدی بعد از ظهر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: سیاست امام از تشکیل کمیته مهار فراز و نشیب اقتصادی حاصل از دوران طاغوت بود و هر چند جنگ خللی در روند فعالیت های آن وارد کرد و از سال ۶۷ با تغییر رویکرد نسبت به خدمت رسانی به اقشار نیازمند ممارست کرده است.

وی ادامه داد: تداوم فعالیت کمیته امداد به سیاست ها و نیاز دولت و جامعه وابسته است و باید اذعان کنیم که تمام ورودی‌های این نهاد خروجی برنامه و سیاست های غلط سازمان های دیگر است و به طور مثال با افزایش آمار طلاق که کمیته نقشی در آن ندارد، به جمعیت تحت پوشش آن افزوده می‌شود.

متولی فقر نیستیم/ اضافه شدن ۲۲ هزار خانواده در دوران کرونا به خانواده‌های تحت پوشش

مدیرکل کمیته امداد استان تصریح کرد: متولی فقر نیستیم اما تلاش داریم آن را مدیریت و برای اقشار نیازمند قابل کنترل کنیم و جالب است اعلام کنیم که ۲۲ هزار خانواده از ۷۸ هزار خانوار تحت پوشش کمیته در دوران کرونا به این تعداد اضافه شده اند و این یعنی نزدیک به ۵۰ درصد کل ورودی ها در ۴۰ سال گذشته در این دو سال تحت پوشش قرار گرفته اند.

وی از پوشش ۱۴۸ هزار مددجو در کمیته امداد استان نیز خبر داد و گفت: اگر در راستای رفع نیازهای متعدد این افراد اقدام نکنیم، از این ناحیه مشکلات عدیده ای برای جامعه به وجود خواهد آمد و اگر حداقل نیازهای آنها را برطرف نکنیم، مشکلات مختلفی در مباحث اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و سایر بخش ها به وجود خواهد آمد و در این زمینه پرداختی های کمیته نیز تنها فقر را قابل تحمل می کند وگرنه دردی از مشکلات اقتصادی اقشار تحت پوشش دوا نمی کند.

ملامهدی خاطر نشان  کرد: هر چند برای ارائه خدمات به مددجویان کمیته امداد دست نیاز به سمت خیران دراز می کنیم اما باید توجه شود که نه تنها خیران بلکه سایر اقشار جامعه نیاز به کمک به کمیته دارند چون در غیر اینصورت مشکلات ناشی از نابسامانی جمعیت تحت پوشش دامنگیر خود آنها خواهد شد.

وی ادامه داد: در همین زمینه یک خیر صاحب شرکت از مرند سرپرستی ۳۵۰ یتیم تحت پوشش را بر عهده گرفته یعنی ماهانه ۳۵۰ میلیون تومان و انتظار داریم با توجه به قدرت و غنای استان به لحاظ فعالیت افراد متمول و سرمایه گذار، خیران بیشتر کمک حال کمیته باشند چون در حالی که در زمینه تعمیر مسکن با شرکت هایی از تهران قرارداد بسته ایم، در استان هیچ حرکتی از شرکت ها و واحدهای تولیدی و صنعتی در این حوزه نمی بینیم.

مردم آذربایجان ۳۶ میلیارد تومان صدقه دادند

مدیر کمیته امداد آذربایجان شرقی از پرداخت ۴۷۲ میلیارد تومان مستمری به افراد تحت پوشش در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال نیز هر ماه نزدیک به ۴۳ میلیارد تومان با مصوبه مجلس و توسط دولت به مددجویان پرداخت می شود و این در حالی است که سال گذشته از محل صدقات تنها ۳۶ میلیارد تومان درآمد داشته ایم و بر خلاف برخی حاشیه سازی ها ریالی از این درآمدها نه به کشورهای دیگر که حتی به استان های همجوار نیز داده نمی شود و تنها در روز قدس و با اعلام مشخص و علنی صندوق هایی را برای جمع آوری و کمک با اهداف بشردوستانه قرار می دهیم.

وی در خصوص خدمات ارایه شده به مددجویان کمیته امداد اظهار داشت: معافیت سربازی فرزندان تحت پوشش با شرایط خاص و نهایت سالانه ۸۰ نفر، پرداخت کمک هزینه اجاره مسکن و نه اجاره بخشی از این خدمات است و در حوزه حمایت نیز بحث درمان یکی از فعالیت های ماست که تا ۹۵ یک سازمان بیمه گر بودیم آما از این سال به بعد این اعتبار به بخش خدمات درمانی و با استفاده از کارت های شناسایی مددجویان با ۹۰ درصد بخشودگی هزینه ها منتقل شده است.

۱۳۸۵ زن بی‌سرپرست تحت پوشش کمیته امداد

ملامهدی با اشاره به پوشش بیمه تأمین اجتماعی یک هزار و ۳۸۵ نفر از زنان بی سرپرست استان اظهار داشت: این افراد زنان زیر ۵۰ سال و مشغول به کار هستند و هدف از این اقدام این است که این بانوان در ۵۵ سالگی بازنشسته و از کمیته بی نیاز شوند و در حال حاضر یکهزار و ۷۲۰ نفر از مددجویان کمیته امداد استان بازنشسته شده اند.

وی با بیان اینکه رسالت و هدف اصلی کمیته امداد توانمندسازی و اشتغال مددجویان است، گفت: در این راستا سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال ۱۶ هزار و ۲۰۰ مددجو در اختیار ما قرار گرفت که در پایان سال ۱۷ هزار و ۹۰۰ نفر را صاحب شغل کردیم و سالهاست که سازمان برتر در کارگروه اشتغال استان  و در سطح کشور نیز جز دو رتبه برتر از این حیث هستیم.

مدیرکل کمیته امداد استان افزود: پیش از پرداخت وام اشتغال سه آموزش پایدارسازی، مهارت آموزی و عمومی اشتغال به مددجویان داده می شود که در این زمینه تفاهمنامه ای با فنی و حرفه ای منعقد کرده ایم و مددجویان پس از دریافت این آموزش‌ها، در کلاس‌های اجباری مشاوره شغلی برای بهینه کردن این فرآیند شرکت می کنند تا بیشترین درآمد را داشته باشند و نهایت تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان وام با کارمزد چهار درصدی دریافت می‌کنند. 

انتهای پیام/۶۰۰۳۶


[ad_2]