همراهی مردم و مسئولان اصل اول برای پیشگیری از تهدیدات
همراهی مردم و مسئولان اصل اول برای پیشگیری از تهدیدات

همایش آموزشی پدافند غیر عامل ویژه مدیران، رابطان دستگاههای اجرایی و فرمانداری های استان به مدت ۲ روز با حضور نماینده رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور و جانشین قرارگاه پدافند پرتوی سازمان پدافند غیرعامل کشور در تبریز برگزار می شود. معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی در این همایش گفت: تا ۵ […]


همایش آموزشی پدافند غیر عامل ویژه مدیران، رابطان دستگاههای اجرایی و فرمانداری های استان به مدت ۲ روز با حضور نماینده رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور و جانشین قرارگاه پدافند پرتوی سازمان پدافند غیرعامل کشور در تبریز برگزار می شود.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی در این همایش گفت: تا ۵ سال گذشته پدافند غیرعامل تنها در نهاد‌های نظامی و امنیتی معنا می‌شد، اما امروز در همه سطوح اجرایی و خدماتی جایگاه خود را پیدا کرده است.

محمدی با بیان اینکه دشمن سناریو‌های پیچیده‌ای دارد که نباید از شناخت آن عقب بمانیم، افزود: پدافند غیرعامل یک مقوله فرابخشی است و همراهی مردم و مسولان اصل اول آن است.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی به دلیل مرز مشترک با همسایگان شمالی و نیز دارا بودن صنایع بزرگ و حساس همواره در معرض تهدیدات مختلف قرار دارد و اهمیت آموزش عمومی و تخصصی در آن بسیار زیاد است.

جانشین قرارگاه پدافند پرتوی سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این همایش گفت: امروز تمرکز دشمن، بر حملات سایبری به دستگاه‌هایی است که ارائه کننده خدمات عمومی به مردم هستند تا از این طریق فشار را بر مردم مضاعف کند.

مسعود عبداله زاده افزود: سازمان پدافند غیرعامل کشور راهکار خود را به صورت مدیریتی و فنی به دستگاه‌ها اعلام کرده و هم اکنون کنترل مدیریت توسط دستگاه‌های مختلف انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: همه خدماتی که اثر مستقیم در سطحی گسترده دارد و با مردم در ارتباط هستند، از نقاط تمرکز دشمن به شمار می روند و باید محافظت بیشتری از آنها صورت گیرد.

وی گفت: دفاع، متناسب با حمله انجام می‌شود و باید در همه زمینه‌ها و همه حوزه‌ها وجود داشته باشد. تک تک افراد جامعه با شیوه‌های آمادگی و پیشگیری آشنا شوند و اقدامات حین حادثه تعریف شود. همچنین عملیات بازیابی و بازتوانی نیز به صورت مدون در اختیار کارشناسان باشد.