هدایت تحصیلی باید براساس علاقه و استعداد دانش آموزان انجام شود
هدایت تحصیلی باید براساس علاقه و استعداد دانش آموزان انجام شود

 عاشور اکرمی روز چهارشنبه، در جلسه مدیران مدارس متوسطه دوره دوم مراغه، گفت :ارزیابی کیفیت آموزشی دستگاه تعلیم و تربیت در خروجی و عملکرد پایه دوازدهم است. وی با بیان این که کیفیت آموزشی نیازمند توجه بیشتر است، افزود: باید از تمام ظرفیت‌ها،پتانسیل ها و ابزارهای منطقه ای و فرا منطقه ای  برای پیشرفت تحصیلی […]

 عاشور اکرمی روز چهارشنبه، در جلسه مدیران مدارس متوسطه دوره دوم مراغه، گفت :ارزیابی کیفیت آموزشی دستگاه تعلیم و تربیت در خروجی و عملکرد پایه دوازدهم است.

وی با بیان این که کیفیت آموزشی نیازمند توجه بیشتر است، افزود: باید از تمام ظرفیت‌ها،پتانسیل ها و ابزارهای منطقه ای و فرا منطقه ای  برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان استفاده شود.

معاون آموزش متوسطه استان آذربایجان شرقی در ادامه به موانع  پیشرفت تحصیلی دانش آموزان اشاره کرد و افزود:عدم استفاده از مواد آموزشی و کتب کمک درسی ،عدم برنامه ریزی و مدیریت زمان توسط دانش آموزان،  نبود انگیزه ، ایجاد مقایسه دانش آموزی از جمله ی این عوامل است.

وی گفت: مدیریت هوش فرهنگی از عوامل مهم پیشرفت تحصیلی دانش آموزان است که در آن افکار ، رفتار و احساسات دانش آموزان و خانواده به مدرسه نزدیک‌تر می شود.

وی اضافه کرد: مشکلات روحی و عاطفی ناشی از خانواده های دانش آموزان، پیش داوری، عدم مطابقت شیوه های تدریس و یادگیری می‌تواند از دیگر عوامل عدم پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان باشد.
 اکرمی در ادامه استفاده از کلاس‌های آموزش خانواده را بسیار مهم دانست و افزود: آگاهی دادن در مورد کیفیت آموزشی خانواده ها در کنار مسائل تربیتی و همراهی خانه و مدرسه نقش مهمی در پیشرفت تحصیلی ایفا می‌کند.

 وی افزود: کاهش فشار محیطی در خانه و مدرسه، مسائل استرس زا ،آموزش مدیریت زمان و روش صحیح مطالعه در بین دانش آموزان  و همدلی معلم و دانش آموز در عصر امروزی می‌تواند از عوامل مهم پیشرفت تحصیلی  باشد .

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این جلسه گفت: با توجه به شعار سال، رفع موانع این مجموعه باید مورد توجه قرار بگیرد.

حسین اکبریان افزود: دوران فعلی آموزش و پرورش دوران فرصت است و قطعا با مدیریت و برنامه ریزی ،بحران ها تبدیل به فرصت خواهد شد.

وی افزود: با توجه به نزدیکی پایان سال تحصیلی و آماده شدن دانش آموزان به امتحانات پایانی و کنکور، برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و موفقیت آنها علاوه بر سایر عوامل  ایجاد انگیزه و روحیه  به دانش آموزان و همراهی خانواده‌ها در این  راستا جزء برنامه های اصلی آموزش و پرورش مراغه است.

وی با تاکید بر این‌که برنامه‌های  آموزشی این مجموعه در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان باید تسریع شود، افزود: تلاش خواهیم کرد تا آموزش و پرورش مراغه در موضوع تعلیم و تربیت  به آنچه که شایسته آن است برسد.
 
 معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی بعد از این جلسه به همراه حسین اکبریان معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش مراغه با حضور در دبیرستان استعداد های درخشان فرزانگان ضمن بازدید از این مجموعه با دانش آموزان پایه دوازدهم دیدار صمیمی کرد و در پایان از آن‌ها تجلیل و قدردانی بعمل آوردند.

انتهای پیام