استاد علیزاده به عنوان یکی از شاعران بنام کشور و پژوهشگر عرصه ادبیات که با تالیف و تدوین ده‌ها عنوان کتاب و مقاله توانسته بخشی از صبغه و غنای فرهنگ و ادب آذربایجان را رقم بزند، نشان درجه یک هنری را از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد. این شاعر بنام، در سال ١٣٤٣ […]

استاد علیزاده به عنوان یکی از شاعران بنام کشور و پژوهشگر عرصه ادبیات که با تالیف و تدوین ده‌ها عنوان کتاب و مقاله توانسته بخشی از صبغه و غنای فرهنگ و ادب آذربایجان را رقم بزند، نشان درجه یک هنری را از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد.

این شاعر بنام، در سال ١٣٤٣ خورشیدی در تبریز دیده به جهان گشود و پس از اتمام تحصیلات ابتدایی و متوسطه از همان اوان نوجوانی به سرودن شعر و مطالعه آثار ادب فارسی و جهان پرداخت و در کنار آن علوم دینی را آموخته و به مدارج عالی این حوزه نیز نائل شد.

وی شاعر، محقق و نویسنده در موضوعات مختلف ادبی مانند درس ‌گفتارهای حافظ شناسی، ادبیات معاصر، شهریارشناسی، بوطیقای خاقانی، صائب و سبک هندی در محافل ادبی کشور است.

علیزاده از اعضا و نویسندگان ثابت دایره المعارف ادب فارسی و دانشنامه تخصصی حافظ نیز است.

به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، گفت‌وگو با شهریار، برگزیده اشعار خاقانی، به همین سادگی و زیبایی و ساغری در میان سنگستان  و … از آثار مکتوب علیزاده به شمار می‌رود.

انتهای پیام