مشکل برق عشایر با تأمین پنل و فانوس خورشیدی رفع می‌شود
مشکل برق عشایر با تأمین پنل و فانوس خورشیدی رفع می‌شود

[ad_1] فرماندار ورزقان گفت: عشایر شهرستان ورزقان از نظر زیرساخت تأمین برق مشکل دارند که انتظار داریم مساعدت ویژه‌ نسبت به تأمین و اختصاص پنل و فانوس خورشیدی به عشایر ورزقان است. مهدی نعمتی، در جلسه شورای عشایری شهرستان ورزقان با اشاره به این‌که تأمین آرد عشایر شهرستان ورزقان با مشکلات متعدد روبروست، اظهار داشت: […]

[ad_1]

فرماندار ورزقان گفت: عشایر شهرستان ورزقان از نظر زیرساخت تأمین برق مشکل دارند که انتظار داریم مساعدت ویژه‌ نسبت به تأمین و اختصاص پنل و فانوس خورشیدی به عشایر ورزقان است.

مهدی نعمتی، در جلسه شورای عشایری شهرستان ورزقان با اشاره به این‌که تأمین آرد عشایر شهرستان ورزقان با مشکلات متعدد روبروست، اظهار داشت: عشایری که به مقصد شهرستان ورزقان کوچ می‌کنند سهمیه آرد آن‌ها به شهرستان تخصیص نمی‌یابد و ما از این جهت با مشکل مواجه می‌شویم.

 
فرماندار ورزقان خطاب به مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌شرقی گفت: عشایر شهرستان ورزقان از نظر زیرساخت تأمین برق مشکل دارند. که انتظار ما از جنابعالی مساعدت ویژه‌ نسبت به تأمین و اختصاص پنل و فانوس خورشیدی به عشایر ورزقان است.
 
وی ادامه داد: برای آب‌رسانی به قشلاق حاجی‌لار اعتبار ۲۵۳ میلیون تومانی مصوب کردیم که در حال حاضر ساکنین این قشلاق از آب شرب بهره‌مند هستند و همچنین برای تأمین آب شرب روستای بی‌ورق و عشایر ساکن ۲۰۶ میلیون تومان اعتبار تأمین کردیم.
 
نعمتی از اختصاص اعتبار نزدیک به ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی برای تأمین زیرساخت‌های حوزه عشایری شهرستان ورزقان خبر داد و گفت: در حوزه عشایرنشین بخش خاروانا و مشکعنبر جهت نزدیک‌رسانی آب چشمه و احداث آبش‌خور اعتبار ۴۰۰ میلیون تومانی اختصاص یافته است.
 
فرماندار ورزقان بابیان این‌که آب شرب و برق قشلاق کَلو با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومانی با مشارکت مجتمع مس سونگون در حال اجراست، تصریح کرد: تقویت زیرساخت‌های حوزه عشایری شهرستان ورزقان بیش از این‌ها نیازمند توجه است. 
 
وی خواستار استقرار نمایندگی امور عشایر در شهرستان ورزقان و منفک شدن امورات عشایری از شهرستان اهر شد و گفت: عشایر ورزقان برای پیگیری امورات خود مجبور به رفت و آمد به اهر هستند و این به معضلی برای عشایر شهرستان است. لذا از مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌شرقی می‌خواهیم دستور استقرار نمایندگی امور عشایر در شهرستان ورزقان را صادر کنند.
 
نعمتی، احداث آبش‌خور در ییلاقات و بهسازی راه‌های عشایری شهرستان ورزقان از دیگر نیازمندی‌های شهرستان عنوان کرد و افزود: اعتبارات ملی و استانی حوزه عشایر شهرستان ورزقان به امور عشایر اهر واریز می‌شود، لذا انتظار داریم تا اعتبارات شهرستان ورزقان مستقلاً به این شهرستان تزریق شود.
 

[ad_2]