مشکل اقتصاد کشور فقط به دست فعالان اقتصادی واقعی و اصیل حل می‌شود
مشکل اقتصاد کشور فقط به دست فعالان اقتصادی واقعی و اصیل حل می‌شود

سید یوسف حسینی در جریان سفر به مسکو و دیدار با رایزن بازرگانی ایران در روسیه و هم‌چنین جمعی از تجار فعال بازار این کشور گفت: در این سفر، با تجاری که در بازار روسیه فعال بوده و هم‌چنین رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در روسیه از نزدیک دیدار کرده و در این دیدارها صحبت‌های خوبی رد […]

سید یوسف حسینی در جریان سفر به مسکو و دیدار با رایزن بازرگانی ایران در روسیه و هم‌چنین جمعی از تجار فعال بازار این کشور گفت: در این سفر، با تجاری که در بازار روسیه فعال بوده و هم‌چنین رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در روسیه از نزدیک دیدار کرده و در این دیدارها صحبت‌های خوبی رد و بدل شد. در جریان افزایش همکاری‌ها یکسری نواقص وجود دارد که باید به مسئولان ذیربط انتقال داده شود تا برای حل مشکلات، به نتایج خوبی دست یابیم.

وی با اشاره به فعالیت جدی ۱۰۷ فعال اقتصادی کشور در روسیه، گفت: در بین این افراد، فعالان اصیلی وجود دارد که باید نسبت به برقراری ارتباط مناسب با آن‌ها اقدام شود. باید به سراغ تجربیات کسانی رفت که در کارنامه خود، سابقه سال‌ها فعالیت در بازار روسیه را دارند.

وی ادامه داد: امروز اگر بتوانیم فعالان اقتصادی اصیل در روسیه را به درستی شناسایی کرده و با آن‌ها جلساتی برگزار کنیم، قطعا می‌توانیم به موفقیت‌هایی دست یابیم.

حسینی ادامه داد: اکنون بازار روسیه، ظرفیت بسیار بالایی برای فعالیت تاجران کشورهای مختلف دارد، این‌که ما نتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم، مشکل به خود ما بازخواهد گشت چرا که متاسفانه یکسری ناآگاهی‌ها بین تجار و مسئولان ما وجود دارد. 

وی با بیان این‌که کیفیت محصولات، حرف اول را در زمینه صادرات به کشور روسیه می‌زند، گفت: گاه شاهد صادرات اجناس نامرغوب از کشور هستیم که این امر، وجهه تولیدات جمهوری اسلامی ایران را در بازارهای جهانی مخدوش می‌کند. ما باید خودمان را با نیاز بازارهای هدف وفق دهیم.

وی با بیان این‌که ظرفیت‌های بازار مسکو بسیار بالا است، افزود: کاش مسئولان ما می‌توانستند این موضوع را با تمام وجود درک کنند. در این راستا از مسئولان امر می‌خواهیم تا پای سخنان و تجربیات فعالان اقتصادی کشور در بازار مسکو بنشینند. 

به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، این دیدار پیرو هماهنگی قبلی دبیر کل اتاق تبریز با سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو انجام پذیرفت.

انتهای پیام