لزوم توسعه و ترویج گردشگری سلامت بین ایران و ترکیه
لزوم توسعه و ترویج گردشگری سلامت بین ایران و ترکیه

[ad_1] رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز بر لزوم توسعه و ترویج گردشگری سلامت بین ایران و ترکیه تاکید کرد. به گزارش عصر دهیار،از تبریز، بهمن نقی پور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز امروز در دیدار سر کنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول ترکیه اظهار کرد: دیپلماسی علمی یکی از مهمترین بحث ها در سطح جهان […]

[ad_1]


رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز بر لزوم توسعه و ترویج گردشگری سلامت بین ایران و ترکیه تاکید کرد.

به گزارش عصر دهیار،از تبریز، بهمن نقی پور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز امروز در دیدار سر کنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول ترکیه اظهار کرد: دیپلماسی علمی یکی از مهمترین بحث ها در سطح جهان است که به عنوان اولین قدم در ارتباطات بین الملل مطرح است چرا که با برقراری دیپلماسی علمی دیپلماسی فرهنگی، ورزشی، هنری و سیاسی نیز تحقق می یابد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تبریز یکی از سه دانشگاه برتر علوم پزشکی کشور در حوزه های آموزشی، پژوهشی، درمانی، فنی و تحقیقاتی، غذا ودارو، بهداشت و… است گفت: امسال در رتبه بندی تایمز دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور در رتبه اول قرار گرفته است.

نقی پور ادامه داد: ما در دیپلماسی علمی به عنوان سربازان این نظام وظایف خود را انجام دادیم و همکاری ما با کشورهای خارجی و دانشگاه های بین المللی روند رو به رشدی داشته است.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز به عنوان دبیرخانه دائمی اتحادیه دانشگاه های علوم پزشکی اوراسیا انتخاب شده است و دانشگاههای علوم پزشکی ایغدیر، چاپا و جراح پاشا عضو این اتحادیه شدند.

نقی پور آمادگی خود را به عنوان بازوهای علمی این نظام برای ارتباطات علمی دو طرفه  از جمله تبادل استاد و دانشجو، ایجاد اقامتگاه رایگان برای دانشجویان و اساتید، استفاده از توانمندی های علمی و عملی شرکت های دانش بنیان، خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی، تولیدات صنایع غذایی ودارویی، صادرات، ایجاد مگاهاسپیتال،توسعه گردشگری سلامت و … اعلام و اظهار امیدواری کرد این ارتباطات بتواند تسهیل کننده تبادلات علمی دو کشور باشد.

 

احمد محمدی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول ترکیه  نیز گفت: کشور ایران به دلیل اشتراکات مذهبی و فرهنگی نزدیکی که با کشور ترکیه دارد می توانند به عنوان یک کشور دوست و برادر ارتباطات سازنده ای با این کشور داشته باشند.

وی ادامه داد: دانشگاه های ایران و به خصوص دانشگاه علوم پزشکی تبریز به لحاظ جایگاه علمی و پزشکی در رتبه بندی های کشوری و جهانی در دیپلماسی خارج از کشور همیشه مایه افتخار و مباهات ما بوده اند.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول با بیان اینکه گردشکری سلامت بین دو کشور باید به جدیت ترویج شود ادامه داد: تبادل بیمار و صادرات دارو، بحث های آموزشی، فرهنگی و تبادل استاد و دانشجو و … از اولویت های کاری ما خواهد بود و آمادگی خود را جهت افزایش و توسعه همکاری های علمی بین دانشگاه های علوم پزشکی با همکاری و هماهنگی  رئیس محترم نمایندگی وزارت امور خارجه در تبریز اعلام می کنیم.

در ادامه جلسه معاونان، مدیران و روسای هر یک از واحدهای دانشگاه علوم پزشکی تبریز گزارشی از توانمندی های واحد های خود را ارائه کرده و آمادگی خود را برای هر گونه همکاری علمی مشترک بین دو کشور و دانشگاههای علوم پزشکی اعلام کردند.

خداداد خدادادی مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از افتخارات و جایگاه دانشگاه علوم پزشکی تبریز در رتبه بندی های کشوری و جهانی گفت: پتانسیل های علمی زیادی برای ارتباطات بین دو کشور وجود دارد.

وی آمادگی این مدیریت را برای هماهنگی های لازم و ایجاد افزایش ارتباطات بین دو کشور اعلام کرد.

پایان پیام/


[ad_2]