لزوم اجرای برنامه های خودمراقبتی در مسیر بهبودی اعتیاد
لزوم اجرای برنامه های خودمراقبتی در مسیر بهبودی اعتیاد

[ad_1] سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی بر اجرای برنامه های خودمراقبتی در مسیر بهبودی اعتیاد تاکید کرد. امیر رنجبر در جشن پاکی بهبودیافتگان که در سالن همایش مرکز ماده ۱۶ استان برگزار شد، وجود چنین مراکزی را در ارتقای سلامت روانی و اجتماعی عموم شهروندان بسیار موثر دانست و افزود: […]

[ad_1]

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی بر اجرای برنامه های خودمراقبتی در مسیر بهبودی اعتیاد تاکید کرد.

امیر رنجبر در جشن پاکی بهبودیافتگان که در سالن همایش مرکز ماده ۱۶ استان برگزار شد، وجود چنین مراکزی را در ارتقای سلامت روانی و اجتماعی عموم شهروندان بسیار موثر دانست و افزود: مرکز ماده ۱۶ صرفا محل نگهداری معتادین نیست و باید تلاش شود در این مرکز ضمن آموزش مهارت های فنی و حرفه ای در جهت ایجاد اشتغال پایدار برنامه های مراقبت بعد از خروج از کمپ ها نیز به جد پیگیری شود.

وی یکی دیگر از بحث های مهم در برخورد با معتادان بهبودیافته را مسئولیت پذیری اجتماعی در صیانت از معتادان بهبود یافته دانست و افزود: باید بر جذب معتادان بهبود یافته به جامعه و قطع زنجیره مصرف مواد مخدر با ایجاد شغل پایدار تأکید شود.

رنجبر در ادامه با تشریح بیماری اعتیاد، بر آموزش خانواده‌ها در تداوم مسیر درمان تاکید کرد و با اشاره به اینکه در امر اطلاع‌رسانی و آگاه سازی به جوانان باید هوشمندانه بود، جهاد تبیین را ارائه هنرمندانه مضرات مصرف موادمخدر به جوانان و خانواده ها دانست.

لازم بذکر است؛ مرکز ماده ۱۶ استان با هدف پذیرش معتادان با تأکید بر معتادان متجاهر با ارائه راهکارهای متنوع درمانی از لحاظ پزشکی، روان پزشکی و روانشناسی و ایجاد مهارت آموزی در کارگاه های مرکز سعی در افزایش آمار پاکی معتادان در سطح استان دارد.
 

[ad_2]