به گزارش عصر دهیار، علی اشرفی با گرامیداشت فرا رسیدن ۲۹ بهمن، سالروز قیام تاریخی مردم تبریز علیه رژیم ستمشاهی، گفت: قیام همگانی مردم تبریز علیه ظلم و ستم، تاثیر غیرقابل انکاری در سرنوشت کشورمان داشته و این قیام یک حرکت اصیل اسلامی و برگی زرین در تاریخ به شمار می آید. وی ادامه داد: […]

به گزارش عصر دهیار، علی اشرفی با گرامیداشت فرا رسیدن ۲۹ بهمن، سالروز قیام تاریخی مردم تبریز علیه رژیم ستمشاهی، گفت: قیام همگانی مردم تبریز علیه ظلم و ستم، تاثیر غیرقابل انکاری در سرنوشت کشورمان داشته و این قیام یک حرکت اصیل اسلامی و برگی زرین در تاریخ به شمار می آید.

وی ادامه داد: مردم غیرتمند تبریز با قیام خود علیه اجنبی ها و رژیم ظالم پهلوی، آتش انقلاب را بر افروخته تر کرد و موجب شد تا فریاد و خروش مردم دیگر شهرهای کشور برابر استبداد و سلطه گران استکبار رساتر و خشمگین تر شود.

اشرفی با بیان اینکه قیام ۲۹ بهمن تبریز به مانند خاری بر چشم رژیم ستمشاهی بود، گفت: این قیام تاریخی موجب شتاب نهضت اسلامی و گسترش دامنه اعتراضات در جای جای کشور شد و در نهایت منجر به شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ شد.

وی عنوان کرد: مردم غیور و ولایتمدار تبریز در طول تاریخ بخصوص در زمان معاصر، همواره مقابل ظلم و ستم ایستاده و به دفعات پیوستگی و وحدت ناگسستنی خود با ایران اسلامی را به اثبات رسانده اند.

مدیرکل حراست شهرداری تبریز با اشاره به بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار تصویری سال گذشته با مردم آذربایجان شرقی به همین مناسبت، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار سال گذشته خود با مردم تبریز که به صورت تصویری برگزار شد، حادثه ۲۹ بهمن را “یک حادثه پرافتخار جهادی و عملیاتی” دانستند و فرمودند که این حادثه “مایه افتخار مردم تبریز است”.

وی در ادامه با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت با سعادت مولی‌الموحدین، امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام، اظهار کرد: ۱۳ رجب، سالروز ولادت حضرت علی علیه السلام و تولد انسانی سرشار از تقوا، جوانمردی، اقتدار و علم است که به واقع بهترین روز برای نامیدن روز پدر انتخاب شده و بنده این روز را خدمت همه پدران و مردان و بخصوص کارکنان خدوم و زحمتکش شهرداری تبریز تبریک عرض می کنم.