قدرت کشور در گرو برخورداری از شهرها و روستاهای قوی و رشدیافته است
قدرت کشور در گرو برخورداری از شهرها و روستاهای قوی و رشدیافته است

[ad_1] معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور داشتن یک کشور قدرتمند را منوط به برخورداری از شهرها و روستاهای قوی و رشدیافته دانست و گفت: مهمترین شاخص برای نشان دادن عمران و آبادانی یک کشور، شاخص اقتدار است. مهدی جمالی‌نژاد در همایش شوراهای اسلامی استان آذربایجان‌شرقی در مرکز همایش‌های بین‌المللی خاوران، اظهار […]

[ad_1]

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور داشتن یک کشور قدرتمند را منوط به برخورداری از شهرها و روستاهای قوی و رشدیافته دانست و گفت: مهمترین شاخص برای نشان دادن عمران و آبادانی یک کشور، شاخص اقتدار است.

مهدی جمالی‌نژاد در همایش شوراهای اسلامی استان آذربایجان‌شرقی در مرکز همایش‌های بین‌المللی خاوران، اظهار کرد: در بحث آبادانی و توسعه و پیشرفت، شاخص‌های مختلفی در کشورها، شهرها و روستاها مطرح است که در مورد کشورها، مهمترین شاخص برای نشان دادن عمران و آبادانی آن کشور، شاخص اقتدار است.

وی ادامه داد: در بحث اقتدار، سه جزء وجود دارد که قدرت اول، قدرت خدادادی است. خیلی از کشورها منابع غنی از جمله آب‌های آزاد، معادن و منابع زیرزمینی دارند. دومین قدرت، قدرت اقتصادی که شامل دانش هسته‌ای، تکنولوژی‌های جدید و … است. سومین قدرتی که اقتدار یک جامعه را کامل می‌کند و مهمترین جزء و عنصر آن است و دو قدرت پیشین را پرو بال می‌دهد، قدرت گفتمانی است. بزرگترین نمونه آن نیز گفتمان انقلاب اسلامی و طرح شعار «نه شرقی و نه غربی» بود.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور عنوان کرد: نگاه دولت این است که کشور قوی داشته باشیم و برای نیل به آن باید شهر و روستای قوی داشته باشیم. مهم‌ترین بحثی که می‌تواند شهر و روستا را رشد و توسعه داده و منویات رهبر معظم انقلاب را در جامعه تعمیم بدهد، قدرت گفتمانی است.

وی افزود: موضوع دیگری که می‌تواند شهرها را ارتقا و روستاها را توسعه دهد، نگاه خلاقانه اعضای شوراها به شهر است. نگاه به ۱۴۰۰ شهر و ۶۰ هزار روستای زیبا با اقلیم و منابع خاص خود، باید با خلاقانه و متفاوت از گذشته باشد. باید به شهرهای کشور که آبروی ما هستند، توجه بیشتری شود.

جمالی‌نژاد خطاب به شهرداران و اعضای شوراهای استان، گفت: از همه شما خواهشمندم برای شهر و روستای خود برنامه و راهبردهای مفید داشته باشید. من امیدوارم که بتوانیم دانش مدیریت شهری را از کشورهای مختلف کسب کنیم و به سمت درآمد پایدار حرکت کنیم.

وی ادامه داد: لازم است که وظایف، ماموریت‌ها و تکالیف مجموعه شهرداری‌ها به نحو احسنت انجام شود. شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی، در این شرایط سخت اقتصادی باید اقدامات زیادی انجام دهند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اعلام اینکه هفته گذشته‌ لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها به تصویب رسید، گفت: شوراها دلسوز شهرهایشان هستند و باید با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری به سمت بهره‌مندی از شرکت‌های دانش بنیان حرکت کنیم که همکاران بنده در سازمان شهرداری‌ها تدابیر خوبی در این زمینه اندیشیده‌اند.

جمالی‌نژاد اظهار کرد: آقای هوشیار شهردار تبریز، منتخب شورای سازمان شهرداری‌ها هستند و به خوبی مسائل و مشکلات موجود را رصد می‌کنند و امیدوارم بتوانیم زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه شهرها را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه باید دیوار بی‌اعتمادی را کوتاه کنیم، گفت: اگر اکنون امنیت ملی در کشور حاکم است، شوراها و نهادهای مدنی بخش بزرگی از آن را بر عهده دارند. اگر شهرداری ها خوب کار کنند، میزان رضایت در جامعه افزایش می‌یابد و در کنار آن، امنیت نیز بیشتر می‌شود.

[ad_2]