فرآیندهای زاید بانکی باید حذف شود/ دولت مصمم به ایجاد اشتغال برای قشر محروم است
فرآیندهای زاید بانکی باید حذف شود/ دولت مصمم به ایجاد اشتغال برای قشر محروم است

[ad_1] استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به عزم دولت سیزدهم برای هدایت منابع بانکی به سمت اشتغال و کارآفرینی، گفت: دولت در صدد حذف بخشنامه‌ها و ضمانت‌های دست‌وپاگیر در سیستم بانکی است و بانک‌ها نیز باید در مسیر تقویت تولید و اشتغال، فرآیندهای فرسایشی خود را حذف کنند. عابدین خرّم در همایش یاوران اشتغال کمیته […]

[ad_1]

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به عزم دولت سیزدهم برای هدایت منابع بانکی به سمت اشتغال و کارآفرینی، گفت: دولت در صدد حذف بخشنامه‌ها و ضمانت‌های دست‌وپاگیر در سیستم بانکی است و بانک‌ها نیز باید در مسیر تقویت تولید و اشتغال، فرآیندهای فرسایشی خود را حذف کنند.

عابدین خرّم در همایش یاوران اشتغال کمیته امداد آذربایجان شرقی، با تأکید بر اهتمام بانک‌ها در اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی به قشر نیازمند، افزود: با توجه به نظارت موثر کمیته امداد بر روند اشتغال قشر محروم و هزینه‌کرد تسهیلات اشتغال مددجویان، باید در راستای توانمندسازی و اشتغال‌زایی قشر مستضعف سهل‌گیری شود.

وی تصریح کرد: قرار دادن قشر محروم در مسیر توانمندسازی و خودکفایی و اشتغال‌زایی، ماموریت بسیار مهمی است و این خدمت الهی باید به صورت روان و آسان در اختیار قشر محروم قرار گیرد.

خرّم اظهار داشت: موفقیت کمیته امداد در سال ۱۴۰۰، در سال‌های جدید با قوت و کارنامه درخشان‌تری ادامه خواهد داشت، چرا که دولت سیزدهم قطعا خود را مکلف به اشتغال‌زایی قشر محروم می‌داند.

وی با تأکید بر اینکه جوانان و نوجوانان باید از بدو آموزش، در مسیر اشتغال و کارآموزی قرار گیرند، افزود: یکی از وظایف سیستم آموزشی تامین نیاز کارآفرینی و اشتغال جوانان و تبدیل کردن فرهنگ کار و تلاش به ارزش اجتماعی است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از خدمات کمیته امداد به محرومان و مستضعفان قدردانی کرد و گفت: رسالت و ماموریت کمیته امداد، مقدس و الهی است و رفع و رجوع امور مستضعفان دارای ثواب گران‌سنگی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی هم از جذب ۱۸۵ میلیارد تومان تسهیلات و ایجاد ۱۹ هزار فرصت شغلی در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: امسال نیز برای ۳۰ هزار شغل برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تسهیلات آن از طریق صندوق ولایت و تبصره ۱۸ و تبصره ۱۶ تامین می‌شود.

غلامعلی ملامهدی افزود: نظارت پس از اعطای تسهیلات، کارویژه کمیته امداد است و طرح‌های اشتغال‌زایی به صورت یک‌ماهه، دوماهه و سه ماهه تحت رصد و نظارت قرار می‌گیرند.

وی با قدردانی از همکاری سیستم بانکی در جهت اعطای تسهیلات اشتغال، گفت: اگر همت یاوران اشتغال نبود، رتبه اول و دوم را کسب نمی‌کردیم و امیدواریم روند مطلوب‌ اشتغال مددجویان همچنان ادامه داشته باشد.
 

[ad_2]