ضرورت رعایت قوانین برای صدور پروانه ساخت در روستاها
ضرورت رعایت قوانین برای صدور پروانه ساخت در روستاها

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور توجه به رعایت قوانین برای صدور پروانه ساخت در روستاها را ضروری دانست و گفت: از جمله موضوع های مهم در روستاها غیرفعال بودن ایستگاه های آتش نشانی در این مناطق بود که برای رفع این نقص، نیاز به عزم جدی دهیاری ها وجود دارد.

به گزارش عصر دهیار، مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور در سی و سومین نشست مدیران کل امور روستایی و شوراهای استانداری‌های کشور گفت: پس از گذشت ۱۶ سال از تاسیس دهیاری‌ها ، این نهاد نیاز به اصلاح ساختاری دارد که در این راستا واحدی پژوهشی در این زمینه در این سازمان دهیاری های کشور ایجاد شده‌است.

اشکان جعفرکریمی، نبود بانک جامع اطلاعاتی پیرامون موضوع‌های مختلف روستایی درکشور را یکی از چالش‌های مهم برنامه‌ریزی در حوزه روستایی دانست و ادامه داد: تقریبا هیچ‌گونه بانک جامعی پیرامون موضوع های مختلف از جمله دفن پسماند روستایی در کشور وجود ندارد.

وی اظهار داشت: ایجاد بانک جامع و یکپارچه اطلاعاتی درکشور تعریف شده است که با تکمیل اطلاع های این بانک، تجمیع مکان های دفن زباله در روستاهای کشور به منظور جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی در روستاها ایجاد می‌شود.

کریمی، توجه به رعایت قوانین برای صدور پروانه ساخت در روستاها را ضروری دانست و گفت: از جمله موضوع های مهم در روستاها غیرفعال بودن ایستگاه های آتش نشانی در این مناطق بود که برای رفع این نقص، نیاز به عزم جدی دهیاری ها وجود دارد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا