به گزارش عصر دهیار، شهرام دبیری در نطق میان دستور جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به راهبردهای وزارت کشور در ارتباط با سیاستهای بودجه ۱۴۰۱، اظهار کرد: راهبردهای وزارت کشور در ارتباط با سیاستهای بودجه ۱۴۰۱ مواردی همچون تقویت حمل و نقل عمومی، مدیریت پسماندها، توسعه زیرساخت‌های الکترونیکی، استفاده از ابزارهای مناسب […]

به گزارش عصر دهیار، شهرام دبیری در نطق میان دستور جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به راهبردهای وزارت کشور در ارتباط با سیاستهای بودجه ۱۴۰۱، اظهار کرد: راهبردهای وزارت کشور در ارتباط با سیاستهای بودجه ۱۴۰۱ مواردی همچون تقویت حمل و نقل عمومی، مدیریت پسماندها، توسعه زیرساخت‌های الکترونیکی، استفاده از ابزارهای مناسب برای افزایش رضایتمندی شهروندان، ارتقای تاب آوری شهری برای مقابله با حوادث، افزایش خوداتکایی و درآمد پایدار، محرومیت زدایی از بافتهای ناکارآمد و حاشیه نشین، افزایش نشاط اجتماعی با مشارکت شهروندان و … را در بر می گیرد.

وی در بررسی بودجه سال جاری و سال آینده شهرداری شهرداری تبریز عنوان کرد: بودجه شهرداری از نظر درآمد، از جمله درآمدهای ناشی از عوارض عمومی و عوارض اختصاصی و وجوه و املاک شهرداری و … می شود. بودجه مصوب ۱۴۰۰ شهرداری بدون در نظر گرفتن بودجه سازمان‌ها پنج هزار و ۱۷۱ میلیارد و بودجه پیشنهادی ۱۴۰۱ نیز پنج هزار و ۴۹۰ میلیارد است که افزایش معقولی دارد.

دبیری عنوان کرد: اما آنچه در ۹ ماهه سال‌جاری و سه ماهه آخر سال گذشته محقق شده، سه هزار و ۸۳۷ میلیارد است که نسبت به آنچه محقق شده، افزایش زیادی دارد و نسبت به بودجه مصوب ۱۴۰۰ نیز قابل قبول است.

وی افزود: بودجه سازمان ها نیز سه هزار و ۵۶۱ میلیارد است و یک هزار و ۳۱ میلیارد ارقام تکراری است که شهرداری به سازمان ها کمک می کند. بدون ارقام تکراری، کل بودجه شهرداری هشت هزار و ۲۰ میلیارد است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص پروژه های شهرداری تبریز گفت: پروژه‌های عمرانی شهرداری ۵۳۵ مورد است و سازمان‌ها نیز ۱۳۶ پروژه دارند. در این میان ۹۵ پروژه‌ جدید از جمله پارک بزرگ نیز وجود دارد.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت قطار شهری تبریز اظهار کرد: خط ۱ حدود ۲۰۰ میلیارد بدهی به پیمانکاران دارد اما با این حال ۹۵.۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا سال آینده تمام می شود اما اتمام این خط نیازمند ۱۲۰۰ میلیارد بودجه است.

دبیری ادامه داد: خط ۲ نیز پیشرفت ۲۰ درصدی دارد و تاکنون ۱۲۰۰ میلیارد برای آن هزینه شده که البته برای تکمیل آن ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد بودجه لازم است و اگر به شکل فعلی پیش برویم، ۱۵ سال طول می کشد تا این خط تکمیل شود.

وی افزود: مگر اینکه تکمیل این خط را با پیگیری با مهمترین موضوع یعنی فاینانس پیش ببریم. موضوع فاینانس به مراحل پایانی رسیده و از بعضی نمایندگان و از آقای استاندار هم خواسته‌ام که پیگیر آن باشند تا در سفر ریاست جمهوری، مصوبه این فاینانس را بگیریم.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز عنوان کرد: این فاینانس حدود ۴۲۰ میلیون دلار و بازپرداخت آن پنج ساله است که می‌توانیم در عرض سه سال خط ۲ را تمام کنیم و باید در نظر بگیریم که اگر فاینانس نباشد، باید در مورد ادامه یا توقف این خط صحبت کنیم.