صنعت شیرینی‌پزی، سفیر انتقال فرهنگ آذربایجان است/ باید داشته‌هایمان را به ثروت تبدیل کنیم
صنعت شیرینی‌پزی، سفیر انتقال فرهنگ آذربایجان است/ باید داشته‌هایمان را به ثروت تبدیل کنیم

[ad_1] معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: تبریز نگین درخشان کشور و سرشار از مفاخر بوده و در فرهنگ، دانش، اقتصاد، هنر و صنعت آذربایجان یکه تاز است. محمد کلامی در جشنواره و نمایشگاه توانمندی و معرفی سوغات آذربایجان با محوریت ثبت ملی شیرینی قرابیه، با بیان اینکه قنادی و شیرینی پزی در […]

[ad_1]

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: تبریز نگین درخشان کشور و سرشار از مفاخر بوده و در فرهنگ، دانش، اقتصاد، هنر و صنعت آذربایجان یکه تاز است.

محمد کلامی در جشنواره و نمایشگاه توانمندی و معرفی سوغات آذربایجان با محوریت ثبت ملی شیرینی قرابیه، با بیان اینکه قنادی و شیرینی پزی در تبریز صرفا یک پیشه و شغل برای کسب درآمد نیست، افزود: این صنعت آمیخته به هنر و عشق است و سفیر انتقال فرهنگ ما در کل کشور است.

وی ادامه داد: باعث افتخار است که در جای جای ایران هر قنادی معتبری که فعالیت می کند، مطمئنا از مکتب تبریز بهره گرفته است‌.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه جامعه ای موفق است که بتواند از داشته هایش برای ایجاد ثروت استفاده کند، ادامه داد: باید داشته هایمان را به ثروتی که توسعه آینده اقتصاد استان را تضمین می کند، تبدیل کنیم.

وی اضافه کرد: قرابیه از فرهنگ و سلیقه و ظرافت استان شکل گرفته است و ترکیب هنر آذربایجان و نشانه سلیقه ماست.

کلامی با بیان اینکه چنین برنامه ها و جشنواره هایی، استان را به عنوان خاستگاه خاصی از سبک شیرینی و قنادی معرفی می کند، افزود: امیدوارم سال های آتی با کیفیت بهتر و موضوعات مختلف برگزار شود.
 

[ad_2]