به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت سوژه‌ای با عنوان «حمایت از صنعتگران در راستای جهش تولید» خواستار توجه مسئولان به بخش صنعت و برنامه ریزی برای حمایت جدی از تولیدکنندگان شدند.  در این زمینه، سید محمدرضا مرتضوی رئیس کانون انجمن‌های صنفی صنایع غذایی در نشست هم اندیشی بررسی و ارائه […]

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت سوژه‌ای با عنوان «حمایت از صنعتگران در راستای جهش تولید» خواستار توجه مسئولان به بخش صنعت و برنامه ریزی برای حمایت جدی از تولیدکنندگان شدند. 

در این زمینه، سید محمدرضا مرتضوی رئیس کانون انجمن‌های صنفی صنایع غذایی در نشست هم اندیشی بررسی و ارائه بسته پیشنهادی وزارت صمت برای پشتیبانی و مانع زدایی از تولید، اظهار داشت: باید رایزنی شود تا بانک های کشورمان نیز مانند همه کشورهای دنیا پیمان‌های بزرگ را به عنوان ضمانت تسهیلات بپذیرند و ساز و کار آن را فراهم کنند.

وی بر تأمین سرمایه در گردش برای کشتهای قراردادی محصولات کشاورزی (به عنوان مواد اولیه کارخانجات صنایع غذایی) در قالب مثلث بانک، کشاورز و صنعت تأکید کرد و تعامل بیشتر دستگاه‌های مرتبط با امر تولید از جمله بیمه و مالیات را خواستار شد.

مرتضوی همچنین با بیان اینکه سرمایه گذاری در صنایع اشباع شده نباید انجام نشود، گفت: دریافت هرگونه وجه از واحدهای تولیدی توسط دستگاه های خدمات رسان از جمله بیمه و مالیات قبل از راه اندازی واحد باید ممنوع شود.

جلسه هم اندیشی و ارائه بسته پیشنهادی وزارت صمت در زمینه پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها از تولید با حضور وزیر صمت و معاونان وزارتخانه، نمایندگان تشکل‌ها و انجمن‌های تخصصی بخش خصوصی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد. در این جلسه در باره محورهای مختلف این بسته پیشنهادی، بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/ب