سامان‌دهی مقبرة‌الشعرا تا پایان سال تکمیل شود/ شاهد عمران و آبادانی بیش از پیش تبریز خواهیم بود
سامان‌دهی مقبرة‌الشعرا تا پایان سال تکمیل شود/ شاهد عمران و آبادانی بیش از پیش تبریز خواهیم بود

[ad_1] استاندار آذربایجان ‌شرقی با اشاره به بهره‌برداری از صفه شمالی مقبرة‌الشعرای تبریز، گفت: با تامین منابع پیش بینی شده از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری، مجموعه مقبرة‌الشعرا تا پایان سال باید تکمیل شود. عابدین خرّم در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و خدماتی شهرداری تبریز با ۱۶۲۰ میلیارد ریال اعتبار به مناسبت هفته دولت، […]

[ad_1]

استاندار آذربایجان ‌شرقی با اشاره به بهره‌برداری از صفه شمالی مقبرة‌الشعرای تبریز، گفت: با تامین منابع پیش بینی شده از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری، مجموعه مقبرة‌الشعرا تا پایان سال باید تکمیل شود.

عابدین خرّم در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و خدماتی شهرداری تبریز با ۱۶۲۰ میلیارد ریال اعتبار به مناسبت هفته دولت، افزود: در بازدید چند ماه قبل از مقبرة‌الشعرا شاهد این بودیم که این مجموعه وضعیت مناسبی نداشت ولی با تلاش شبانه روزی دست‌اندرکاران، امروز بخشی از آن آماده بهره برداری است.

وی با بیان اینکه مقبرة‌الشعرا مهد تمدن، فرهنگ و تاریخ تبریز است، افزود: مقبرة‌الشعرا با تاریخ تبریز و تاریخ کشور چنان عجین شده که اگر بخواهیم این دو را از یکدیگر جدا کنیم، تاریخ کشور ناقص می‌شود.

خرّم با تاکید بر اینکه حق تبریز کهن، کهنه بودن نیست، گفت: کهن بودن حاکی از جایگاه تمدنی و تاریخی این شهر است و این کهن بودن باید از لحاظ معنوی و فکری متعالی باشد.

وی ادامه داد: با اقداماتی که توسط شهرداری در حال انجام است در شش ماهه دوم امسال و سال ۱۴۰۲ شاهد عمران و آبادانی تبریز بیش از امروز خواهیم بود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش سه برابری آمار گردشگری تبریز نسبت به دوران قبل از کرونا، گفت: تبریز از جمله شهرهای مقصد گردشگران خارجی است و باید اقداماتی انجام دهیم که این جایگاه ملی و تاریخی مخدوش نشود.

وی گفت: امیدواریم با وحدت و برادری و حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان قدم‌های بزرگی برداشته شود و تمام پروژه‌های شهر تبریز از جمله حاشیه نشینی، گذرگاه ها، پل ها و رینگ شهر تبریز و تمام مسایلی که سخن از فرهنگ، تاریخ و ادب تبریز دارد، تکمیل شوند.

در این آیین، بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی، خدماتی، و رفاهی شهرداری تبریز با یک‌هزار و ۶۲۲ میلیارد ریال اعتبار به مناسبت هفته دولت و به صورت همزمان آغاز شد.

پروژه صفه شمالی مقبرةالشعرا با هشت هزار و ۵۰۰ متر مربع مساحت و ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه، پروژه شاخص شهرداری تبریز در هفته دولت به شمار می‌رود که به عنوان گامی در راستای حفظ و پاسداری از فرهنگ و هنر کهن شهر تبریز مبداء افتتاح و برپایی آیین بهره برداری از پروژه‌های شهرداری تبریز شد.

آغاز عملیات آماده‌سازی زمین‌های پادگان ارتش با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان، کلنگ‌زنی مسیرگشایی ۲۴ و ۱۶ متری شهید منتظری با شش میلیارد تومان اعتبار، فاز دوم مجموعه تاریخی و فرهنگی باغشمال با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار، احداث پارک محله‌ای حافظ با دو میلیارد تومان اعتبار و آماده‌سازی قطعات تفکیکی محل پادگان قدیم ارتش با سه میلیارد تومان اعتبار، دوربرگردان راه‌آهن، دوربرگردان سه راهی فرودگاه، رمپ خروجی مارالان به اتوبان کسایی، کانال‌های دفع آب‌های سطحی انقلاب و اسلامشهر، چند پارک محله‌ای، سنگفرش و پیاده‌راه مهمترین پروژه‌های عمرانی، خدماتی و رفاهی شهرداری تبریز هستند که عصر امروز به صورت همزمان مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.

[ad_2]