روستای کلخوران حق بزرگی به گردن ایرانیان دارد/ مراکز تصمیم گیری حساس نیازمند افراد لایق و شایسته است
روستای کلخوران حق بزرگی به گردن ایرانیان دارد/ مراکز تصمیم گیری حساس نیازمند افراد لایق و شایسته است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: تکریم ملت بر این است تا در مراکز تصمیم گیری حساس افراد شایسته و لایق حضور پیدا کرده و کار را عهده دار شوند.

به گزارش عصر دهیار، حجت الاسلام سیدحسن عاملی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل با اشاره به فرارسیدن ۹ دی سالروز نمایش بصیرت و هوشیاری ملت ایران در برابر تهدیدها و توطئههای دشمنان اظهار کرد: اگر نتوانیم ابعاد بصیرت و هوشیاری ملت را در روزگار سخت امروز فراهم کنیم، در جنگ روانی دشمن راه را گم خواهیم کرد که ضرورت دارد با تبیین ابعاد توطئه دشمن آنها را در حرکت خود مایوس و ناامید کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دشمن همواره چشم به انتخابات دوخته است تا با حربه تقلب و تخلف در انتخابان زمینه آشوب و فتنه را فراهم کند، اما بهتر است همه به قانون تمکین کنیم و در همه ابعاد دموکراسی و قانونمداری را اصل اساسی در پیشبرد اهداف جامعه بدانیم.
امام جمعه اردبیل بیان کرد: در غائله ۸۸ اگر نظام در برابر بدعتها کوتاه میآمد دیگر امکان ادامه حیات سیاسی انقلاب اسلامی و پایبندی به قانون شکل نمی گرفت، در حالی که ملت در آن سال بدون توجه به جناحهای سیاسی به میدان آمدند و با دشمن شناسی و زمان شناسی دقیق دندان طمع دشمن را از ریشه بیرون آوردند.
عاملی افزود: در انتخابات پیش رو نیز براساس مصالح کلان کشور ایجاد وحدت و همگرایی اصل اساسی است و مردم ما در انتخابات پیش رو ۴۰ سال بلوغ سیاسی خود را با انتخابی شایسته به نمایش خواهند گذاشت واجاره نخواهند داد تا در حساس ترین مرکز تصمیم گیری کشور افراد نالایق و ناشایست حضور پیدا کنند.
وی گفت: لازم نیست به هر قیمتی هر کس بخواهد در مجلس حاضر شود بلکه ملت با درایت کامل امانت را به دست کسانی خواهند سپرد که شایستگی حضور در این منصب را دارند.

روستای کلخوران دین بزرگی به گردن ایرانیان دارد
امام جمعه اردبیل با اشاره به نامگذاری چهارم مرداد ماه به نام روز شیخ صفی الدین اسحاق اردبیلی و ثبت آن در تقویم رسمی کشور بیان کرد: این نامگذاری اسباب فخر و شرف مردم استان اردبیل شد چرا که شیخ صفی الدین در ردیف علمای تراز اول شیعه به شمار میرود که با نفود و نفوس خود زمینه جذب و جلب مریدان و علاقمندان بیشماری را در سراسر جهان فراهم کرده است.
عاملی نفوذ شیخ صفی الدین را جهانی برشمرد و گفت: اسلام عرفانی در ترکیه به دست این شخصیت وارسته گسترش یافت و علویان امروز حیات خود را مرهون مکتب صفویه و بازماندگان نسل شیخ صفی الدین میدانند و همه ساله با حضور در این بقعه ارادت خود را به این خاندان شریف نشان میدهند.
وی افزود: ایران اسلامی یکپارچگی خود را مرهون مجاهدت خاندان صفویه است و روستای کلخوران در ایران تنها روستایی است که حق بزرگی به گردن ایرانیان دارد.
امام جمعه اردبیل در خطبه اول نماز نیز به بی آبی ها وکم بارشی های اخیر اشاره و تصریح کرد: با استغفار و دعا باید از خداوند متعال بخواهیم تا برکت خود را در این فصل از سال نازل کرده و کشورمان و استان اردبیل را با بی آبی امتحان نکند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا