مجید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: این سامانه‌ها در باغات سیب پنج روستای شهرستان نصب شده و برای هر دستگاه ۹۰ میلیون تومان هزینه شده است. وی با بیان این‌که تسهیلات و اعتبارات لازم برای راه اندازی این سامانه‌ها از محل تسهیلات و کمک‌های بلاعوض جبران خسارت حوادث غیرمترقبه و تسهیلات خط اعتباری میکانیزاسیون و آورده شخصی […]

مجید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: این سامانه‌ها در باغات سیب پنج روستای شهرستان نصب شده و برای هر دستگاه ۹۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی با بیان این‌که تسهیلات و اعتبارات لازم برای راه اندازی این سامانه‌ها از محل تسهیلات و کمک‌های بلاعوض جبران خسارت حوادث غیرمترقبه و تسهیلات خط اعتباری میکانیزاسیون و آورده شخصی خود باغداران تامین شده است، گفت: این دستگاه‌ها به صورت کنترل از راه دور و با استفاده از تلفن همراه و ارسال پیام کوتاه فعال می‌شوند که با نصب آن‌ها از میزان خسارت سالیانه تگرگ در منطقه تحت پوشش به میزان قابل توجهی کاسته می‌شود.

وی افزود: دستگاه ضد تگرگ، ابرها را در شعاعی حدود ۵۰۰ متر تحت تاثیر قرار داده و هر کدام از این دستگاه‌ها قادر است حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی اطراف خود را تحت پوشش قرار دهد.

احمدی گفت: دستگاه ضد تگرگ یک مولد امواج شوک است که تشکیل دانه‌های تگرگ در جو را مختل کرده و ساختار بارش را حین شکل گیری آن‌ها به نحو سودمند اصلاح می‌کند و برخلاف تصور هیچ نقشی در قطع بارش‌ها و یا شروع مجدد آن‌ها ندارد.

انتهای پیام