فرماندار ویژه شهرستان میانه بر ضرورت توجه به ظرفیت منطقه در توسعه منابع آب شهرستان تاکید کرد. مسعود سعادتی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان میانه با محوریت آزادسازی حریم رودخانه و تعیین تکلیف حوضچه های غیرمجاز برداشت آب؛ حفر چاه و استخرهای پلیمری غیر مجاز و نیز عدم رعایت حد مجاز حفاری […]

فرماندار ویژه شهرستان میانه بر ضرورت توجه به ظرفیت منطقه در توسعه منابع آب شهرستان تاکید کرد.

مسعود سعادتی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان میانه با محوریت آزادسازی حریم رودخانه و تعیین تکلیف حوضچه های غیرمجاز برداشت آب؛ حفر چاه و استخرهای پلیمری غیر مجاز و نیز عدم رعایت حد مجاز حفاری و برداشت آب از برخی استخرهای پلیمری مجوزدار را عمده دلائل کمبود منابع آب شهرستان برشمرد و افزود: متاسفانه ۲۲ میلیون متر مکعب آب به صورت غیرمجاز در مسیر رودخانه ها مورد استفاده واقع شده و منابع آب کشاورزی شهرستان و به ویژه آب شرب شهر میانه را به طور جدی تهدید می کند.

وی در ادامه بر ضرورت بهره برداری صحیح و مجاز از منابع آبی شهرستان تاکید کرده خواستار اقناع سازی در وهله اول و برخورد قانونی با متخلفین در مراحل بعدی برای ساماندهی این حوزه شد.

سعادتی از مدیر جهاد کشاورزی و دیگر دستگاههای اجرایی شهرستان خواست تا با عدم ارائه خدمات به استخرهای غیرمجاز و کمک به بهره برداران مجاز یاریگر این اداره در راستای حفاظت از منابع آبی شهرستان و توسعه متوازن کشاورزی باشند.

فرماندار ویژه میانه با بیان اهمیت صیانت از منابع در شرایط فعلی کشور، تعامل و همراهی بخشداریها؛ شوراهای اسلامی؛ دهیاریها و اداره برق در راستای حفاظت از منابع آب را مهم خواند و گفت: هدف از برگزاری این جلسات این است که آب موجود را به‌گونه‌ای مدیریت کنیم تا مردم کمترین دغدغه در مصرف آب شرب، کشاورزی و صنعت داشته باشند ضمن اینکه  باید کمبود آب را جدی گرفته و در مصرف بهینه و صحیح منابع آبی شهرستان بکوشیم.

وی تصرف حریم راه و حریم رودخانه ها از سوی برخی افراد ناآگاه و بعضا آگاه را سبب آسیب جدی به منابع طبیعی و فراهم کردن امکان ایجاد خسارت به مردم در حوادث غیرمترقبه خواند و بر ضرورت برخورد با متصرفین تاکید کرد.

دادستان عمومی و انقلاب میانه نیز در این جلسه بر ضرورت اقناع سازی بهره برداران از چاهها و استخرهای پلیمری از سوی کارشناسان امور آب شهرستان آن هم قبل از ورود پلیس؛ پرونده سازی و اجرای حکم تاکید کرد.

محمود محمودیان اضافه کرد: حفاظت از آب به عنوان منبع حیاتی وظیفه همه دستگاه‌ها است و صرفه جویی در مصرف آب نباید منحصر به مقطع زمانی یا بخش خاصی بوده باشد بلکه همه دستگاه‌ها باید تلاش کنند تا ضمن مدیریت صحیح مصرف، بیشترین بهره وری از آب را داشته باشند.

وی بر حفظ حریم و بستر گشایی از محل هایی که که مورد تصرف قرار گرفته اند اشاره کرد و گفت: جهت جلوگیری از ورود خسارت درهنگام جاری شدن احتمالی سیل باید نسبت به رهاسازی حریم و بستر‌ها با نظارت دادستانی اقدام شود.

در این جلسه رییس اداره منابع آب شهرستان میانه و دبیر جلسه، ضمن بررسی مصوبات جلسه قبل، گزارشی از وضعیت تعداد چاه های مجاز و غیر مجاز  و اقدامات انجام شده اداره متبوع خود جهت اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی ارائه کرد.