به گزارش عصر دهیار، میر علی اصغر نساج در مراسم یادمان شهدای قیام ۲۹ بهمن تبریز اظهار کرد: در اوج استبداد و خفقان حاکم در عصر پهلوی، مردم تبریز به پا خاسته و پایه‌های ستمشاهی را فرو ریختند. وی با تأکید بر نقش علما در قیام مردم آذربایجان و رهبری امام راحل (ره) در پیروزی انقلاب […]

به گزارش عصر دهیار، میر علی اصغر نساج در مراسم یادمان شهدای قیام ۲۹ بهمن تبریز اظهار کرد: در اوج استبداد و خفقان حاکم در عصر پهلوی، مردم تبریز به پا خاسته و پایه‌های ستمشاهی را فرو ریختند.

وی با تأکید بر نقش علما در قیام مردم آذربایجان و رهبری امام راحل (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: علمای بزرگ آذربایجان همچون شهیدان قاضی و مدنی با رهبری داهیانه‌ی امام راحل (ره) عامل اتحاد مردم بر علیه رژیم سرکوبگر شاهنشاهی بودند.

نساج با اشاره به نقش مردم تبریز در نهضت‌های آزادی‌بخش معاصر تصریح کرد: از زمان استبداد صغیر و مبارزات مشروطه تا انقلاب اسلامی، مردم این خطه در صف نخست مبارزه با استبداد و استعمار بودند.

وی با بیان اینکه شعار مرگ بر شاه برای نخستین بار در قیام ۲۹ بهمن تبریز سر داده شد، یادآور شد: این‌ مراسم با هدف بزرگداشت شهدای آن قیام، تجلیل از مبارزان دوران انقلاب و یادآوری رشادت‌های مردم تبریز بر علیه طاغوت برگزار شد.