بابک رضی منش در اولین جلسه ستاد شهرستانی مقابله با کرونا در سال جدید، گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند تا ضمن اهتمام بر اعمال دستورالعمل‌های وضعیت زرد بر روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا نظارت دقیق داشته و با متخلفان برخورد قانونی قاطع کنند. به گزارش ایسنا، وی با قدردانی از […]

بابک رضی منش در اولین جلسه ستاد شهرستانی مقابله با کرونا در سال جدید، گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند تا ضمن اهتمام بر اعمال دستورالعمل‌های وضعیت زرد بر روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا نظارت دقیق داشته و با متخلفان برخورد قانونی قاطع کنند.

به گزارش ایسنا، وی با قدردانی از زحمات و تلاش‌های دستگاه‌های اجرایی، قضایی، نظامی و انتظامی و مجاهدت‌های شبانه روزی کادر بهداشتی و درمانی در کنترل ویروس کرونا در سال گذشته، گفت: ثبت بیشترین روزهای آبی از نظر وضعیت کرونایی در سطح استان و کمترین میزان شیوع نشان دهنده همراهی و همکاری مردم در رعایت دستورالعمل‌ها و تلاش و اهتمام مسئولان شهرستان است.

وی با اشاره به اجرای دقیق سه اصل مهم مراقبت، نظارت و حمایت طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک طرح جامع و پیشگیرانه، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ترجیح شیوه اقناعی برای عدم انجام سفرهای نوروزی به خواست مردم به جای اعمال محدودیت و جریمه در شهرهای زرد و آبی مورد تاکید و انتخاب ستاد ملی کرونا بود.

رضی منش با اشاره به آمار مبتلایان شهرستان، افزود: تعداد کل مبتلایان شهرستان ۲۷۶۲ نفر است که از این تعداد متاسفانه ۱۴۶ نفر فوتی داشته‌ایم و تعداد بروز بیماری در هر هزار نفر ۱۶.۸ را شامل می‌شود.

وی بروز موارد مثبت کووید را در سطح شهرستان ۸.۹ در ۱۰ هزار مبتلا عنوان کرد و گفت: شهر اسکو و روستاهای بخش با ۱۵.۲ در ۱۰ هزار مبتلا بیشترین میزان ابتلا نسبت به جمعیت‌، شهر سهند با ۸.۷ در ۱۰ هزار در رتبه دوم، شهر ایلخچی با ۸.۴ نفر در ۱۰ هزار رتبه سوم قرار گرفته است.

وی با ابراز نگرانی از واریانت کرونای انگلیسی در شهرستان از افزایش تعدا مبتلایان به این ویروس به ۲۴ نفر خبر داد و افزود: با تلاش شبانه روزی کادر بهداشتی شهرستان و در راستای جلوگیری از انتشار این ویروس، ۴۰۰ نفر تماس نزدیک مبتلایان شناسایی و ضمن انجام تست‌های لازم مراحل ایزوله و قرنطینه انجام‌ گرفته است.

فرماندار اسکو با تاکید بر لزوم نظارت دقیق بر پروتکل‌های بهداشتی در روستاهای هدف گردشگری، گفت: متاسفانه نزدیک به ۵۰ درصد آمار مبتلایان کرونای انگلیسی در روستاهای واقع در محورهای گردشگری است که لازم است تا در این مناطق، ضمن تشدید نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی با افراد که سلامت مردم را به مخاطره می‌اندازد برخورد قاطع به عمل آید.

وی با اشاره به آمار ورود گردشگران در طی هفت روز اول نوروز، گفت: برابر دستورالعمل ورود خودروهای مربوط به شهرهای نارنجی و قرمز به شهرستان ممنوع است و پلیس راهور به محض رویت نسبت به اعمال جریمه اقدام خواهد نمود.

وی با اشاره به مصوبات ستاد ملی کرونا، هرگونه تجمع برای ولادت حضرت ولی عصر(عج) ممنوع بوده و دستگاه‌های اجرایی همانند سال گذشته مکلف به اقدام هستند، افزود: دورهمی و تجمع در بوستان‌ها و فضاهای سبز در روز طبیعت نیز ممنوع است و شهرداری‌های شهرستان با همکاری نیروی انتظامی با متخلفان برخورد قانونی خواهند کرد.

انتهای پیام