حجت الاسلام رضا نصرالله پور در جلسه شورای زکات شهرستان هریس با اعلام این خبر اظهار کرد: این مقدار از زکات جمع آوری شده برای رفع مشکلات معیشتی، مسکن و… محرومین و انجام پروژه های عمرانی روستایی و شهری این شهرستان هزینه شده است. وی پرداخت زکات را امری نیکو، واجب و مهم برشمرد و […]

حجت الاسلام رضا نصرالله پور در جلسه شورای زکات شهرستان هریس با اعلام این خبر اظهار کرد: این مقدار از زکات جمع آوری شده برای رفع مشکلات معیشتی، مسکن و… محرومین و انجام پروژه های عمرانی روستایی و شهری این شهرستان هزینه شده است.

وی پرداخت زکات را امری نیکو، واجب و مهم برشمرد و افزود: زکات علاوه بر حل مشکلات زندگی فقرا و مستمندان باعث ایجاد امنیت اجتماعی و فرهنگی در جامعه خواهد داشت.

امام جمعه هریس پرداخت زکات را عاملی برای حل مشکلات و آسیب های اجتماعی ذکر کرد و ادامه داد: اگر این امر خداپسندانه در جامعه فرهنگ سازی و ترویج داده شود، بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی حل خواهد شد.

نصرالله پور در پایان سخنان خود گفت: زکات از واجبات مالی دین اسلام است که مسلمانان را نسبت به پرداخت مقدار معینی از اقلام نقدی و غیرنقدی به فقرا و سایر امورات اجتماعی توصیه کرده است.

انتهای پیام