به گزارش عصر دهیار، بابک دانش پناه در نشست مجازی شورای اسلامی شهر تبریز که دستور جلسه ای در خصوص اقدامات فرهنگی این سازمان داشت، با اشاره به اقدامات این سازمان در سال گذشته خاطر نشان کرد: برگزاری چند دوره مسابقه کتابخوانی، استقرار ایستگاه های کتاب، طرح کتاب یار و برگزاری جایزه کتاب سال تبریز، […]

به گزارش عصر دهیار، بابک دانش پناه در نشست مجازی شورای اسلامی شهر تبریز که دستور جلسه ای در خصوص اقدامات فرهنگی این سازمان داشت، با اشاره به اقدامات این سازمان در سال گذشته خاطر نشان کرد: برگزاری چند دوره مسابقه کتابخوانی، استقرار ایستگاه های کتاب، طرح کتاب یار و برگزاری جایزه کتاب سال تبریز، از برنامه های و اقدامات این سازمان است  که همچنان استمرار دارد.

وی افزود: مسابقات کتابخوانی با استقبال و همراهی شهروندان دنبال شده است و توانسته به اقبال جمعی شهروندان در این خصوص منجر شود.

دانش پناه خاطر نشان کرد: همچنین استقرار ایستگاه های مطالعه در مناطق مختلف تبریز نیز توانست گامی هر چند موثر در تشویق شهروندان به کتابخوانی بردارد و در این راستا عمل کند.

وی ادامه داد: البته توفیق در این راستا نیاز به صبوری دارد و نمی توان یک شبه در انتظار کتاب خوان شدن همه مردم و نیز، افزایش سرانه مطالعه گام برداشت.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز همچنین افزود: طرح ویژه کتابیار نیز با هدف حمایت از کتابفروشی های تبریز و اهدای بن تخفیف به شهروندان با تا سقف ۳۰ درصد برگزار شد و این طرح با استقبال بسیار خوب شهروندان و مراجعه حداکثری به کتابفروشی ها در این هفته های پایانی اسفندماه همراه بود.

وی با قدردانی از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز به خصوص اعضای کمیسیون فرهنگی شورا که در این راستا کنار سازمان بودند، اظهار داشت: لازم می دانم از تک تک این افراد و به طور مشخص جناب دکتر فرج محمدقلیزاده که در این راستا به گرمی دست ما را فشردند و از این طرح حمایت کردند قدردانی نمایم.

دانش پناه افزود: این طرح با تزریق بیش از یک میلیارد تومان یارانه به همه کتابفروشی های مشارکت کننده در این طرح دنبال شد و بنابر اعلام کتابفروشی ها و نیز گزارش های دریافتی، به صورت خانوادگی برای اولین بار برای خرید کتاب مراجعه می کردند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری پنجمین جایزه کتاب سال تبریز، افزود: این جایزه فرهنگی بعد از هفت سال تاخیر در حال برگزاری است و امید آن می رود با نهایی شدن روند اجرایی آن در پایان اردیبهشت ما، زمان نهایی آن برسد.