به گزارش عصر دهیار، در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز همچون جلسه روز گذشته، تبصره های بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تبریز توسط اعضای این شورا مورد بررسی قرار گرفت و برخی از تبصره های این بودجه با تغییراتی مواجه شد. بر این اساس، تبصره ۱ با لحاظ تغییراتی به تصویب رسید و تبصره ۲ […]

به گزارش عصر دهیار، در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز همچون جلسه روز گذشته، تبصره های بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تبریز توسط اعضای این شورا مورد بررسی قرار گرفت و برخی از تبصره های این بودجه با تغییراتی مواجه شد.

بر این اساس، تبصره ۱ با لحاظ تغییراتی به تصویب رسید و تبصره ۲ نیز با موضوع تفویض اختیار شهردار تصویب شد.

تبصره ۳ بودجه مبنی بر اختصاص یکصد میلیون تومان در مواقع بحرانی، همانند تبصره ۴ مورد تصویب قرار گرفت.

تبصره ۵  مبنی الزام شهرداری به استفاده از سامانه برگزاری مناقصه و مزایده دولت تصویب شد و تبصره ۶ نیز مبنی بر اعتبارات خارج از شمول به تصویب رسید.

تبصره ۷ در خصوص بودجه اسمی کارکنان رسمی و تأمین نیرو و پرداخت دقیق حقوق آن به تصویب رسید و تبصره ۸ نیز مبنی بر معرفی عاملان ذیحساب توسط شهردار و تأیید شورا تصویب شد.

تبصره ۹ مبنی بر تجویز شهرداری به افتتاح حساب در نزدیکترین شعب بانک‌ها به مناطق شهرداری با اولویت بانک شهر و سپس بانک‌هایی که بیشترین تسهیلات را دارند، مورد تصویب قرار گرفت و تبصره‌های ۱۰ تا ۱۴ نیز بدون تغییر به تصویب رسید.

بر اساس تبصره ۱۵ شهرداری موظف است با هماهنگی تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی نسبت به شناسایی بازنشستگان اقدام و از پرداخت‌های غیرقانونی جلوگیری کند. در صورت بکارگیری بازنشستگان به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

تبصره ۱۶ بودجه مبنی بر سقف هزینه تلفن همراه به تصویب رسید و تبصره ۱۷ مبنی پرداخت حق مسئولیت و افزایش ۲۰ درصدی نسبت به سال قبل، بدون افزایش تصویب شد و همان رقم ثابت سال ۱۴۰۰ باقی ماند.

تبصره ۱۸، مبنی بر حق‌الجلسه کمیسیون‌های ماده صد، تصویب شد و تبصره های ۱۹ تا ۲۱ بدون تغییر مورد تصویب قرار گرفت.

تبصره ۲۲ مبنی بر برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان، همانند تبصره ۲۳ بدون تغییر به تصویب رسید.

تبصره ۲۴ مبنی بر بودجه مرکز پژوهش‌ها تصویب شد و تبصره ۲۵ درخصوص آموزش با سیاست واحد با لحاظ تغییراتی مبنی بر آموزش از طریق مرکز علمی و کاربردی به تصویب رسید.

تبصره ۲۵ مبنی بر شورای سیاست‌گذاری رسانه، بدون تغییر به تصویب رسید و تبصره ۲۶ مبنی بر رعایت قانون کار در قراردادهای خدماتی با اضافه کردن بخش فصای سبز تصویب شد.

تبصره ۲۸ مبنی بر پرداخت بدهی‌های شهرداری به تصویب رسید و تبصره ۲۹ مبنی بر تسهیل هزینه‌های سرمایه‌گذاری و امور مشارکت‌های مردمی مورد تصویب قرار گرفت.

در راستای تبصره ۴۸ بودجه ۱۴۰۱، شهرداری تبریز مکلف به اخذ مجوز انتشارات از اداره فرهنگ ارشاد شد.

برابر تبصره ۵۶ بودجه نیز شهرداری مکلف به تجهیز اتوبوس‌های شهری به کارتخوان و سخنگو برای اعلام ایستگاه و تجهیز ایستگاه‌های اتوبوس با عنوان هوشمندسازی شد.