ثبت‌نام ۵۸ داوطلب از حوزه انتخابیه میانه برای انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی
ثبت‌نام ۵۸ داوطلب از حوزه انتخابیه میانه برای انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی

مرتضی محمدزاده در گفت‌وگوی خبری در این خصوص، افزود: در ادامه پروسه انتخابات، ما وارد بررسی صلاحیت داوطلبان می‌شویم که در این راستا و در پایان هر روز از ثبت نام، معمولا اسامی داوطلبان به مراکز چهارگانه اعلام شده و بعد از پایان مهلت پنج روزه نتایج بررسی‌های هیئت‌های اجرایی اعلام خواهد شد. به گزارش ایسنا، وی افزود: […]

مرتضی محمدزاده در گفت‌وگوی خبری در این خصوص، افزود: در ادامه پروسه انتخابات، ما وارد بررسی صلاحیت داوطلبان می‌شویم که در این راستا و در پایان هر روز از ثبت نام، معمولا اسامی داوطلبان به مراکز چهارگانه اعلام شده و بعد از پایان مهلت پنج روزه نتایج بررسی‌های هیئت‌های اجرایی اعلام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: پس از این اقدام، در طی چهار مرحله به شکایت و صلاحیت داوطلبان رسیدگی خواهد شد که در مرحله اول، هیئت اجرایی شهرستان با ۱۰ روز مهلت باید نظر خود را اعلام کند و سپس اسامی در اختیار هیئت نظارت استان قرار می‌گیرد که طی ۱۰ روز باید اقدام به بررسی کند.

وی ادامه داد: در مرحله سوم از بررسی صلاحیت‌ها و شکایات داوطلبان، شورای نگهبان یک مهلت ۲۰ روزه خواهد داشت تا به ادعای داوطلبان ردصلاحیت شده رسیدگی کند و در نهایت نیز یک مهلت هفت روزه‌ای توسط قانون گذار تعیین شده تا اگر داوطلبی در یکی از مراحل ابتدایی تایید شود اما شورای نگهبان آن را رد کند، اقدام به بررسی موضوع کند.

محمدزاده متذکر شد: اسامی قطعی داوطلبان تایید صلاحیت شده در تاریخ ۱۹ خردادماه دقیقا ۹ روز مانده به انتخابات، طی یک آگهی رسمی منتظر خواهد شد.

بر اساس این گزارش، در دور اول انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، مهدی اسماعیلی با کسب اکثریت آرا، به عنوان نماینده اول حوزه انتخابیه میانه به مجلس راه یافت و انتخاب نماینده دوم این حوزه به انتخابات میان دوره ای رسیده است.

انتهای پیام