استاندار آذربایجان‌ شرقی با اشاره به اجرای پروژه‌های طرح نهضت ملی در استان، گفت: ضروری است تامین زیرساخت‌های لازم برای این پروژه‌ها از جمله آب، برق و گاز همزمان با اجرای آنها مورد توجه جدی مسئولان مربوطه قرار گیرد. عابدین خرّم در جلسه شورای مسکن استان، اظهار داشت: در شهر جدید سهند بیش از ۱۴ […]

استاندار آذربایجان‌ شرقی با اشاره به اجرای پروژه‌های طرح نهضت ملی در استان، گفت: ضروری است تامین زیرساخت‌های لازم برای این پروژه‌ها از جمله آب، برق و گاز همزمان با اجرای آنها مورد توجه جدی مسئولان مربوطه قرار گیرد.

عابدین خرّم در جلسه شورای مسکن استان، اظهار داشت: در شهر جدید سهند بیش از ۱۴ هزار واحد مسکن در حال ساخت است، ولی حدود ۵ هزار پرونده به بانک معرفی و بیش از ۳ هزار واحد مشمول دریافت تسهیلات مسکن شده‌اند.

وی افزود: ضروری است طی یک‌ماه آینده بیش از ۶ هزار پرونده دیگر تعیین تکلیف و به جهت دریافت تسهیلات به بانک معرفی شوند.

خرّم با اشاره به اینکه در هر پروژه‌ای مردم مشارکت داشته‌اند آن طرح موفق بوده، گفت: اقدامات اقناعی لازم جهت تشویق مردم به حضور در طرح نهضت ملی مسکن و واریز آورده‌های اولیه انجام شود.

وی همچنین بر تامین زمین برای احداث ۱۲ هزار واحد مسکن ملی در شهر جدید شهریار تاکید کرد و افزود: باید سعی کنیم مشکلات موجود را رفع کنیم و موضوع تامین آب این واحدها در شهرهای جدید شهریار و سهند نیز باید از اکنون پیگیری و اجرا شود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مشکلات کمبود آب در سال‌های گذشته، ادامه داد: بیش از ۴۰ درصد موضوعاتی که از طریق دستگاه‌های ملی پیگیری کرده‌ام مربوط به مساله آب بوده است.

وی اظهار داشت: به جد پیگیر موضوع انتقال آب ارس و سد کلقان‌چای برای تامین آب شرب شهر تبریز هستم تا در سال‌های آینده با مشکل کم‌آبی مواجه نشویم.

خرّم از نظام مهندسی استان خواست در ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن علاوه بر توجه جدی به موضوع مقاوم‌سازی به زیباسازی مساکن نیز توجه کنند.

وی همچنین به موضوع جایگزینی خانه‌های در معرض خطر در بافت فرسوده و حاشیه‌نشین شهر تبریز اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذار آماده در این زمینه وجود دارد، اما اگر در اجرای این پروژه‌ها تعلل ایجاد شود سرمایه‌گذار معطل نخواهد ماند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: تنها ۸ درصد از واجدین شرایط طرح نهضت ملی مسکن در استان آورده خود را واریز کرده‌اند.

جواد رحمتی افزود: اختیارات لازم برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به استانداران و شورای مسکن استان تفویض شده و نباید در اجرای این پروژه‌ها تعلل و تردید کرد. 

وی ادامه داد: با توجه به استقبال صورت گرفته از سوی مردم برای ثبت‌نام مسکن در شهر جدید شهریار تا سقف ۲۵ هزار واحد مسکن در این شهر احداث و مازاد تقاضا به شهر جدید سهند محول می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه از ثبت‌نام ۱۹۱ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۹۲ هزار و ۱۱۵ نفر حائزین شرایط و ۱۲ هزار و ۳۶۱ نفر متقاضیان تائید نهایی شده هستند؛ چهار هزار و ۳۳۱ نفر افتتاح حساب و یک هزار و ۱۳۱ نفر اقدام به واریز وجه کرده‌اند.

ابوالقاسم سلطانی افزود: در شهر تبریز نیز ۱۲۱ هزار و ۴۸۳ نفر در طرح نهضت ملی مسکل ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۵۲ هزار و ۲۶۱ نفر حائزین شرایط و ۴ هزار و ۶۸ نفر تائید نهایی هستند؛ دو هزار و ۵۴۹ نفر افتتاح حساب و ۷۱۴ نفر نیز به واریز وجه اقدام کرده‌اند.

در این جلسه موضوع تامین آب شرب مورد نیاز پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند نیز مورد بررسی قرار گرفت.