تلاش می‌کنیم مشکلات عمده بخش تولید در سال جاری حل شود
تلاش می‌کنیم مشکلات عمده بخش تولید در سال جاری حل شود

[ad_1] استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به استان مهم‌ترین مشکلات بخش تولید و صنعت مورد توجه قرار گرفت، اظهار داشت: صنعت استان به سه هزار مگاوات برق نیاز دارد که تنها نصف این نیاز تولید و تامین می‌شود و تلاش می‌کنیم بخش مهمی از این مشکلات در یک سال آینده […]

[ad_1]

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به استان مهم‌ترین مشکلات بخش تولید و صنعت مورد توجه قرار گرفت، اظهار داشت: صنعت استان به سه هزار مگاوات برق نیاز دارد که تنها نصف این نیاز تولید و تامین می‌شود و تلاش می‌کنیم بخش مهمی از این مشکلات در یک سال آینده حل شود و با افزایش کیفیت تولیدات استان شاهد اتفاقات خوب در بخش صادرات باشیم.

عابدین خرّم عصر پنج‌شنبه در آئین گرامی‌داشت روز ملی صنعت و معدن در تبریز، افزود: صاحبان صنایع و تولیدکنندگان، کارفرمایان و کارگران استان به صورت شبانه روزی تلاش می کنند تا در مقابل تحریم های ناجوانمردانه دشمن، تولید کشور را سرزنده و سرافراز نگه دارند.

وی با اشاره به اینکه بخش صنعت، معدن و تجارت یک روح و یک جسم دارد و صاحبان صنایع در واقع روح این بخش هستند، ادامه داد: این روح در تبریز و آذربایجان شرقی با وجود نیروی انسانی فعال، جدی و پای کار که با وجود مشکلات دست از کار و مجاهدت نکشیده‌اند، زنده است.

خرّم گفت: یکی از مشکلات اساسی در حوزه صنعت، عدم تکمیل زنجیره تولید در عرصه های مختلف است که تبعات آن را در صنایعی چون خودروسازی، فرش و فولاد استان به وضوح می‌بینیم.

وی با تاکید بر برنامه ریزی دقیق با استفاده از علم و توان نخبگان صنعتی جهت ارتقای بهره‌وری ، ادامه داد: ستاد تسهیل و رفع موانع آذربایجان شرقی به صورت شبانه روزی برای رفع مسائل و مشکلات تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران فعالیت می کند ولی به وضع موجود راضی نیستیم.

وی ادامه داد: سپرده های بانکی باید به سمت تولید هدایت شود ولی متاسفانه میزان ارایه تسهیلات بانکی به بخش تولید در آذربایجان شرقی از میانگین کشوری پایین است.

خرّم افزود: میانگین تخصیص منابع بانکی به بخش تولید در کشور بیش از ۷۰ درصد است، این رقم در آذربایجان شرقی ۵۵ درصد است و مسئولان بانکی استان باید بدانند در دولت سیزدهم اگر با این روند همراهی نکند کنار گذاشته خواهند شد.

وی، فرسودگی ماشین آلات را از دیگر مشکلات و موانع صنعت عنوان کرد و گفت: این مشکل باید توسط تولیدکنندگان ماشین آلات داخلی و البته تسهیل قوانین و مقررات گمرکی در بحث واردات ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز صنایع و واحدهای تولیدی رفع شود.

[ad_2]