تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های آذربایجان شرقی: هشدار به  کسانی که سرمایه اجتماعی را ملعبه سیاست بازی ها خود کردند
تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های آذربایجان شرقی: هشدار به  کسانی که سرمایه اجتماعی را ملعبه سیاست بازی ها خود کردند

تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های آذربایجان شرقی اعلام کردند: تشکل‌های دانشجویی بیدارتر از همیشه، خود را در صف اول مطالبه از مسئولان می‌داند و از طرفی اجازه نخواهد داد تا عده‌ای فضای دانشگاه را به سمت التهاب و بی‌نظمی برده و پازل دشمنان را تکمیل کند. به گزارش عصر دهیار،از تبریز، تشکل ‌های دانشجویی دانشگاه‌های آذربایجان شرقی در […]



تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های آذربایجان شرقی اعلام کردند: تشکل‌های دانشجویی بیدارتر از همیشه، خود را در صف اول مطالبه از مسئولان می‌داند و از طرفی اجازه نخواهد داد تا عده‌ای فضای دانشگاه را به سمت التهاب و بی‌نظمی برده و پازل دشمنان را تکمیل کند.

به گزارش عصر دهیار،از تبریز، تشکل ‌های دانشجویی دانشگاه‌های آذربایجان شرقی در بیانیه‌ای نسبت به حوادث و اغتشاشات روزهای اخیر در برخی نقاط کشور واکنش نشان داد. 

در این بیانیه آمده است:

بسمه تعالی
لَّئِن لَّمْ یَنتَهِ الْمُنَافِقُونَ وَالَّذِینَ فِی قُلُوبِهِم مَّرَضٌ وَالْمُرْجِفُونَ فِی الْمَدِینَةِ لَنُغْرِیَنَّکَ بِهِمْ ثُمَّ لَا یُجَاوِرُونَکَ فِیهَا إِلَّا قَلِیلًا (۶۰)
 ﺍﮔﺮ ﻣﻨﺎﻓﻘﺎﻥ ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺩﻝ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺑﻴﻤﺎﺭﻱ [ ﺿﻌﻒ ﺍﻳﻤﺎﻥ ] ﺍﺳﺖ ﻭ ﺁﻧﺎﻧﻜﻪ ﺩﺭ شهر ﺷﺎﻳﻌﻪ ﻫﺎﻱ ﺩﺭﻭﻍ ﻭ ﺩﻟﻬﺮﻩ ﺁﻭﺭ ﭘﺨﺶ ﻣﻰﻛﻨﻨﺪ [ ﺍﺯ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﺯﺷﺘﺸﺎﻥ ]ﺑﺎﺯ ﻧﺎﻳﺴﺘﻨﺪ ، ﺗﻮ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺿﺪ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﺮﻣﻰ ﺍﻧﮕﻴﺰﻳﻢ [ ﻛﻪ ﻳﺎ ﺗﺒﻌﻴﺪﺷﺎﻥ ﻛﻨﻲ ﻳﺎ ﺑﺎ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﺠﻨﮕﻲ ] ، ﺁﻥ ﮔﺎﻩ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺷﻬﺮ ﺟﺰ ﺍﻧﺪﻛﻲ [ ﻛﻪ ﺧﺎﻟﺺ ﻭ ﭘﺎﻙ ﻫﺴﺘﻨﺪ ] ﺩﺭ ﻛﻨﺎﺭ ﺗﻮ ﻧﺨﻮﺍﻫﻨﺪ ﻣﺎﻧﺪ .(٦٠) 

بیش از چهل سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد و در این سال‌ها لحظه‌ای نبوده است که این انقلابِ برآمده از اراده مردم مورد تهدید جریانات مختلف داخلی و خارجی نباشد. بمب‌گذاریها و کشتار مردم توسط منافقین، جنگ هشت ساله‌ که توسط صدام، دیکتاتور عراق و با حمایت کشورهای غربی بر ایران تحمیل شد، اغتشاشات موسوم به کوی دانشگاه در سال ۷۸، راه‌اندازی فتنه‌ای عظیم در سال ۸۸ به بهانه‌ی تقلب در انتخابات، شورش‌های مختلف در سال ۹۶، آشوب‌های آبان ۹۸ به بهانه‌ افزایش قیمت بنزین و اکنون آشوب و اغتشاش برای فوت خانم مهسا امینی که در محل پلیس امنیت اخلاقی صورت گرفت.

متأسفانه، در کنار همه‌‎ تلاش‌های دشمنان، وجود ناکارآمدی‌های داخلی که توسط برخی از کارگزاران نظام صورت گرفته است، تکمیل کننده و مشتعل کننده اعتراضات اجتماعی بوده است اعتراضاتی که منجر به از بین رفتن سرمایه‌ی اجتماعی نظام اسلامی شده است. 

با کمال تأسف باید بگوییم، هستند کسانی که سرمایه‌ اجتماعی را ملعبه‌ سیاست‌بازی‌ها و باندبازی‌های خود کرده‌اند و چه در قدرت باشند و چه نباشند اقدامات آنان مصداق مُرجِفون فِی المَدینه است که اقداماتشان موجبات شکل‌گیری آشوب و درگیری است.

در موضوع فوت خانم مهسا امینی، که در ابتدا با انتقاد از نحوه‌ عملکرد گشت ارشاد آغاز گردید، بلافاصله، اعتراضات، تبدیل به آشوب و هرج و مرج و تخریب اموال عمومی، شد که هیچ انسان آزاده‌ای موافق چنین رویکردی نبوده و نیست و این عمل باعث گردید اعتراض مردم به حاشیه کشیده شود و جالب که برخی از نمایندگان مجلس هم با نقش‌آفرینی بسیار منفی، عملاً در صف آشوبگران قرار گرفتند.

 معتقدیم بزرگترین ظلمی که دشمنان داخلی و خارجی، بر این مرز و بوم روا می‌دارند، این است که هر بار اعتراض مردمی را با رفتارهای رادیکال، به حاشیه رانده و موضوع را امنیتی می‌کنند. چه اینکه آنها می‌دانند که چنا‌نچه این اعتراضات به صورت مسالمت آمیز انجام بگیرد، مسأله نقش مردم در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور بیش از پیش افزوده خواهد شد و این خود عاملی برای افزایش سرمایه‌ی اجتماعی است. نشان‌ به آن نشان که در جریان اعتراضات فرهنگیان به مسائل صنفی خودشان که به صورت مسالمت‌آمیز انجام شد اقدامات مناسبی از سمت مسئولان امر صورت گرفت.

در این میان، تشکل‌های دانشجویی که مخاطب تعبیر حلقه‌های میانی مقام معظم رهبری هستند خود را موظف به پیگیری اعتراضات مردمی از راه مجاری قانونی و رساندن مشکلات مردم به گوش مسئولین می‌دانند و در تحقق این امر تمام تلاش خود را به صورت مسئولانه و عالمانه انجام خواهند داد و هر گونه اخلال و ایجاد بی‌نظمی در محیط‌های عمومی و دانشجویی را محکوم نموده، آن را مانع تحقق مطالبات مردمی می‌داند. طبعاً انتظاری که مقام معظم رهبری از دانشگاه دارد، دانشگاه باید محل اندیشه و نظریه‌پردازی‌ باشد لذا کشاندن اغتشاشات و نا آرامی‌ها به داخل دانشگاه محکوم است و دانشجویان عزیز به تشکل‌های انقلابی کمک کنند که فضای آرام بر دانشگاه حاکم باشد و دانشگاه هم باید به صورت علمی پیگیر مطالبات مردم باشد.

تشکل‌های دانشجویی انزجار و محکومیت خود را از آشوب‌ها، آتش زدن قرآن، آتش زدن پرچم ایران و کشتن افراد بی‌گناه توسط عده‌ای مزدور را اعلام نموده و حساب جوانانی که بر اثر کوتاهی‌های فرهنگی و رهاشدگی فضای مجازی فریب افراد آموزش دیده‌ سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس و اسرائیل خورده‌اند را جدا می‌داند. آن‌چه در این ایام از مطالب ضد انقلاب منتشر شده، آن‌ها به صراحت اعلام می‌کنند که می‌خواهند ایران را شبیه سوریه بکنند، ایرانی تجزیه شده، ایرانی که کرد و ترک و لر و تمام اقوام ایرانی که همیشه زیر بیرق نظام اسلامی زندگی مسالمت آمیزی با هم داشته‌اند، با یکدیگر به اختلاف بیافتند، اما زهی خیال باطل. 

تشکل‌های دانشجویی بیدارتر از همیشه، خود را در صف اول مطالبه از مسئولان می‌داند و از طرفی اجازه نخواهد داد تا عده‌ای فضای دانشگاه را به سمت التهاب و بی‌نظمی برده و پازل دشمنان را تکمیل کند.

بدون شک حمایت شما دانشجویان در تمامی دانشگاه‌های استان از همکلاسی‌های خود در تشکل‌های دانشجویی باعث می‌شود تا بتوانیم صدای اعتراض مردم را تمام و کمال به گوش مسئولان برسانیم و مردم سالاری دینی را در این کشور قوام بخشیده، بدین‌وسیله پای دشمنان و بدخواهان این نظام را قطع نماییم.

والسلام علی من التبع الهدی

بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز / بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریزبسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور استان / بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز / بسیج دانشجویی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای استان / بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی استان / بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان / بسیج دانشجویی دانشگاه هنر اسلامی تبریز / بسیج دانشجویی دانشگاه های غیر انتفاعی تبریز
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز/ جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد تبریز/ جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان تبریز/ جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه مدنی / جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند/ جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه مراغه/ جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بناب
قرارگاه استانی هیأت دانشجویی هیئت شهدای گمنام دانشگاه تبریز/ هیئت فاطمیون دانشگاه علوم پزشکی / هیئت محبان الزهراء (س) دانشگاه صنعتی سهند / هیئت منتظران مهدی (عجب)دانشگاه صنعتی سهند/ هیئت عاشقان ثارالله علوم پزشکی تبریز / هیئت مکتب الشهدا دانشگاه مراغه

انتهای پیام/