به گزارش عصر دهیار، یعقوب غیور با تشریح اقدامات قرارگاه عملیاتی شهرداری منطقه ۳ از تشکیل جلسات  قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در سطح منطقه به صورت مستمر خبر داد و افزود: این جلسات به صورت مداوم تا اطلاع ثانوی و با مشارکت نهادهای مربوطه  برگزار می گردد تا تمهیدات لازم در این خصوص صورت […]

به گزارش عصر دهیار، یعقوب غیور با تشریح اقدامات قرارگاه عملیاتی شهرداری منطقه ۳ از تشکیل جلسات  قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در سطح منطقه به صورت مستمر خبر داد و افزود: این جلسات به صورت مداوم تا اطلاع ثانوی و با مشارکت نهادهای مربوطه  برگزار می گردد تا تمهیدات لازم در این خصوص صورت پذیرد.

وی افزود: در این راستا اکیپ های این قرارگاه دستورالعمل ابلاغی ستاد ملی کرونا را در معابر و خیابان های سطح حوزه به اجرا در می آورند.

وی اضافه کرد: اکیپ های قرارگاه عملیاتی منطقه به اصناف واقع در حوزه این شهرداری در خصوص منع فعالیت گروه های شغلی ۲، ۳ و ۴ نظارت دارند و در موارد لازم به تذکر لسانی و ارشادی به واحد های صنفی اقدام می کنند.

غیور از تهیه محتوای تبلیغی و آموزشی در این خصوص خبر داد و اضافه کرد: سیستم اطلاع رسانی صوتی به صورت روزانه شهروندان را به رعایت نکات بهداشتی و ماندن در خانه تشویق می کنند.

وی تاکید کرد: تشدید اقدامات ضدعفونی در وسایل حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس ها، تاکسی ها و مبلمان شهری، سرویس های بهداشتی از دیگر اقداماتی است که توسط این قرارگاه صورت می گیرد.

وی تاکید کرد؛ در این مدت همچنین  اقدامات جدی به منظور جلوگیری از ورود افراد بدون ماسک به اداره صورت می گیرد.

تعطیلی بوستان‌ها باتوجه به شیوع کرونا از دیگر اقداماتی بود که معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۳ به آنها اشاره کرد.

وی به ضدعفونی فرهنگسراها و ابنیه های شهرداری به صورت مستمر اشاره کرد و گفت: همچنین شستشو و ضدعفونی باکس ها و زیرباکس های زباله به صورت مستمر در جهت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در دستور کار این معاونت قرار دارد.

توزیع اقلام بهداشتی منجمله ماسک و ژل ضدعفونی کننده بین پاکبانان و راننده های خودرو حمل زباله به صورت مستمر و ارائه آموزشهای بهداشتی لازم به آنها از دیگر اقداماتی بود که یعقوب غیور به آنها اشاره کرد.