مسعود افخمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که در شهر تبریز با ۱۲.۳ میلی متر بارش بیشترین میزان بارندگی استان گزارش شده است، اظهار کرد: سامانه بارشی که امروز در سطح استان فعالیت می‌کند، باعث بارش رگبار و وقوع صاعقه در اواخر روز خواهد شد که در این راستا احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، پرآب شدن […]

مسعود افخمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که در شهر تبریز با ۱۲.۳ میلی متر بارش بیشترین میزان بارندگی استان گزارش شده است، اظهار کرد: سامانه بارشی که امروز در سطح استان فعالیت می‌کند، باعث بارش رگبار و وقوع صاعقه در اواخر روز خواهد شد که در این راستا احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، پرآب شدن مسیل‌ها، خطر اصابت صاعقه و در نواحی مستعد بارش تگرگ پیش بینی می‌شود. 

وی افزود: فردا فعالیت این سیستم بارشی محدود شده و اکثرا در بخش شمال و شمال شرقی استان فعالیت کرده و سپس اواخر شب همان روز نیز استان را ترک خواهد کرد.
 
وی ادامه داد: روز سه شنبه هوای استان تقریبا پایدار خواهد بود اما از اواخر روز چهارشنبه یک سیستم بارشی فعال دیگر وارد استان می‌شود که تا اواخر هفته نیز در سطح استان فعالیت خواهد کرد. 

افخمی در خصوص وضعیت دمایی استان نیز گفت: دمای هوای استان امروز اندکی خنک تر می‌شود اما از فردا با افزایش محسوس دما رو به رو خواهیم بود.

وی افزود: دمای فعلی تبریز ۱۷ درجه سانتی گراد است که نسبت به روز گذشته دو درجه خنک تر شده است. در ۲۴ ساعت گذشته نیز شهر مراغه با دمای ۲۶ درجه گرمترین شهر استان و شهرهای سراب، بستان آباد و هشترود با دمای پنج درجه بالای صفر خنک ترین شهرهای استان گزارش شده‌اند.

انتهای پیام