استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت تعیین چشم‌انداز و تعریف نقشه‌راه مدیریت شهری مبتنی بر اسناد بالادستی و اقتضائات بومی و همچنین توجه به اقتصاد شهر، گفت: تبریز باید با ساختاری منسجم و با هویت اسلامی، ایرانی و بومی در مسیر پیشرفت قرار گیرد. عابدین خرّم در مراسم معارفه شهردار جدید تبریز، اظهار داشت: […]

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت تعیین چشم‌انداز و تعریف نقشه‌راه مدیریت شهری مبتنی بر اسناد بالادستی و اقتضائات بومی و همچنین توجه به اقتصاد شهر، گفت: تبریز باید با ساختاری منسجم و با هویت اسلامی، ایرانی و بومی در مسیر پیشرفت قرار گیرد.

عابدین خرّم در مراسم معارفه شهردار جدید تبریز، اظهار داشت: بلدیه یکی از ارکان حکم‌رانی اسلامی را تشکیل می‌دهد و جایگاه خدمت به مردم در شهرداری، جایگاه بسیار رفیعی است.

وی با اشاره به جایگاه کم‌نظیر شهر تبریز به‌عنوان شهر فرهیختگان و سلحشوران و مهد علم و هنر و تمدن، گفت: به تعبیر رهبر انقلاب، تاریخ منهای تبریز، ابتر است.

خرّم با بیان اینکه گله‌مندی از پسرفت تبریز بحق است، افزود: از مدیران گذشته شهر سپاسگزاریم، اما مدیران تازه‌انتخاب‌شده باید برای پیشرفت تبریز و جبران عقب‌ماندگی‌ها کمر همت ببندند.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اجتناب از انتقادهای مخرب، ایرادگیری‌های جزیی و مشغول نشدن به حواشی در مدیریت شهری تبریز، گفت: هرگونه تغییر که ثبات و پایداری مدیریتی را مخدوش کند، تغییر تحول‌گرایانه نیست.

وی در ادامه به ماموریت‌های ضروری شهرداری تبریز اشاره کرد و گفت: توجه به اقتصاد شهر از طریق افزایش میزان سرمایه‌گذاری و ایجاد درآمدهای پایدار جزو الزامات مدیریت شهری است؛ باید از ظرفیت بی‌مانند بخش خصوصی بهره ببریم و برای حضور سرمایه‌گذاران فرش قرمز پهن کنیم.

خرّم خواستار همکاری شهرداری تبریز با شرکت‌های دانش‌بنیان برای ایجاد درآمدهای پایدار و خدمات مطمئن شد و گفت: تقویت زیرساخت‌های شهری در جهت تامین نیازهای آتی از جمله شبکه‌های ارتباطی و مواصلاتی و برنامه‌ریزی منسجم برای ایجاد شهری مقاوم در برابر سوانح، آسیب‌ها و مخاطرات با تاب‌آوری بالا از ماموریت‌های اصلی شهرداری تبریز است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر اهتمام و اراده کارشناسی و مدیریتی برای حل معضل حاشیه‌نشینی و جلوگیری از حاشیه‌نشینی‌های جدید با استفاده از هم‌پیوندی با روستاهای اطراف تاکید کرد و گفت: در این راستا باید از ظرفیت نهضت ملی مسکن برای بازآفرینی شهری استفاده کرد.

وی، به‌کارگیری ظرفیت‌های قانونی به‌منظور تحقق مدیریت واحد شهری و پایان یافتن تعارض منافع را نیز ضروری خواند و گفت: مبارزه با ریشه‌های فساد از طریق شفافیت در لایه‌های مدیریتی از دیگر اولویت‌های مدیریت شهری است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر تدوین نقشه جامع فرهنگی تبریز و نمادسازی فرهنگی در شهر تبریز تاکید کرد‌.

در این مراسم یعقوب هوشیار با حکم وزیر کشور به‌عنوان شهردار جدید تبریز معرفی شد.