به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، قیمت انواع فلزات اساسی در یک ماه گذشته روند صعودی داشتند و تقریبا همه فلزات مسیر رشد را ادامه داده‌اند. اگر چه شیوع دوباره ویروس کرونا تا حدودی بر فعالیت‌های اقتصادی بازار تأثیر گذاشته اما پیش‌بینی‌های مناسب رشد اقتصادی از سوی نهادهای بین‌المللی توانسته در یک ماه گذشته […]

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، قیمت انواع فلزات اساسی در یک ماه گذشته روند صعودی داشتند و تقریبا همه فلزات مسیر رشد را ادامه داده‌اند. اگر چه شیوع دوباره ویروس کرونا تا حدودی بر فعالیت‌های اقتصادی بازار تأثیر گذاشته اما پیش‌بینی‌های مناسب رشد اقتصادی از سوی نهادهای بین‌المللی توانسته در یک ماه گذشته بازار فلزات اساسی را صعودی کند.البته در طی چند روز گذشته افزایش شمار مبتلایان به بیماری کووید ـ ۱۹ در کشورهای اروپایی و آسیایی مانع رشد ادامه‌دار شده و تا حدودی رکود بر بازار سایه افکنده است. 

بر اساس گزارش بازار بورس لندن قیمت فلز آلومینیوم از ۲۴۷۸ دلار در هر تن یک ماه گذشته به رقم ۲۶۰۲ دلار در هر تن افزایش یافته است. قیمت مس هم از ۹۳۱۰ دلار به ۹۴۲۹ دلار رسیده است.  البته این فلز در نیمه ماه جاری با ثبت قیمت ۹۷۸۱ دلار در هر تن بیشترین قیمت را ثبت کرده است. 

فلز روی هم از قافله افزایش قیمت‌ها عقب نمانده و از ۲۹۱۹ دلار ابتدای ماه به رقم ۳۰۰۷ دلار در هر تن صعود کرده است. جدیدترین قیمت فلزات اساسی در بازار بورس لندن به عنوان مبنای قیمت در سایر بازارهای جهانی، به این شرح است. 

 

فلز (تن) قیمت (دلار)
آلومینیوم  ۲۶۰۲٫۵
مس  ۹۴۲۹٫۵
روی  ۳۰۰۷
نیکل  ۱۹۶۵۰
سرب  ۲۴۴۸٫۵
قلع  ۳۶۱۰۹
آلیاژ آلومینیوم ۲۲۲۴۰۵
ناساک  ۲۴۱۳
کبالت  ۵۲۳۵۰
طلا  ۱۷۷۶٫۵
نقره  ۲۳٫۷۴
فولاد قراضه ۴۷۹
فولاد مفتول  ۷۲۱

انتهای پیام/