به گزارش عصر دهیار، علی نوای باغبان در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز با ارائه گزارش کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز از روند بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تبریز، اظهار داشت: کمیسیون برنامه و بودجه ۷ جلسه در این خصوص تشکیل داده است که پنج جلسه در مورد بررسی بودجه در مناطق، […]

به گزارش عصر دهیار، علی نوای باغبان در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز با ارائه گزارش کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز از روند بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تبریز، اظهار داشت: کمیسیون برنامه و بودجه ۷ جلسه در این خصوص تشکیل داده است که پنج جلسه در مورد بررسی بودجه در مناطق، مرکز و سازمان‌ها بود و دو جلسه دیگر در خصوص کمیسیون‌ها بود که نظرات و جمع‌بندی‌هایی انجام یافت.

عضو شورای شهر تبریز یادآور شد: شهرداری تبریز با ۹۵۱ هزار میلیارد ریال ارقام تکراری شهرداری بودجه سال آتی را پیشنهاد کرده است.

او خاطرنشان کرد: ۷۱درصد بودجه سال آینده مربوط به پروژه‌های عمرانی و ۲۹ درصد بودجه به امور جاری شهرداری مربوط است. 

باغبان افزود: بر این اساس ۲۰۰ میلیارد تومان وام پیشنهاد شده و به تصویب رسید و نقدا ۲۴۸.۵ میلیارد تومان منابع می‌تواند به مصارف اضافه شود.

او ادامه داد: در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی بررسی‌ها نشان داد که ۱۸.۵ میلیارد تومان برای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و ماموریت‌های فرهنگی و اجتماعی اختصاص و به تفکیک رده‌های پیشنهاد کمیسیون بررسی و تصویب شد.

عضو شورای شهر تبریز خاطرنشان کرد: در کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری نیز ۱۱۹ میلیارد تومان اضافه شد که در راستای تجهیز موتوری خدمات و همچنین تجهیزات آتش‌نشانی به تصویب رسید.

باغبان افزود: اختصاص پنج میلیارد تومان برای تعمیر و بهسازی عمارت ساعت در کمیسیون گردشگری، اختصاص ۲۷.۵ میلیارد تومان برای آسفالت اساسی شهر در کمیسیون عمران، اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برابر مصوبه کمیسیون ورزش به منظور بهسازی یک استخر و تکمیل و اتمام پروژه ورزشی الغدیر و ورزش همگانی از جمله دیگر این موارد است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز از افزایش هزینه ۲۲۰ میلیارد تومانی در این کمیسیون خبر داد و افزود: همچنین ۲۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس در نظر گرفته شده که ضروری و جزو سیاست‌های کلان شورا و شهرداری است.  

او ادامه داد: پنج میلیارد برای دسترسی و اجرای حیدرآباد به اتوبان پاسداران، پنج میلیارد برای بهسازی ورزشگاه ایثار و  ۱۰ میلیارد تومان برای سازمان عون بن علی و بر اساس پیشنهاد آنها تصویب شد.

باغبان همچنین با تاکید بر اینکه برخی موارد نیز مطرح شده نیز منوط به عملکرد شهرداری شد، گفت: از جمله این موارد می توان به همسان سازی حقوق، تبدیل وضعیت و… اشاره کرد که بر اساس برآورد شهرداری باید عدد و رقم بیاوریم.

عضو شورای شهر تبریز تصریح کرد: از شهرداری می خواهیم گزارش دقیق مطالبات و بدهی‌های شهرداری که بروز شده باشد، ارائه شود تا ببینیم بدهی شهرداری به افراد حقیقی و حقوقی چقدر بوده و همچنین مطالبات شهرداری از نهادها و ارگان ها نیز باید ارائه شود.

باغبان با اشاره به اینکه قطار شهری موضوع مهمی است که باید در صحن شورا توضیح دهند و قانع شویم، اظهار کرد: تاکید کمیسیون و اعضای شورا این است خط یک سال آینده تکمیل شود. ۱۱۴۶ میلیارد تومان برای تکمیل این خط نیاز است و در بودجه ۵۰۰ میلیارد تومان لحاظ شده است.

او گفت: تاکید این است که سال آینده خط یک مترو تمام شود و منابع آن نیز خوشبختانه وجود دارد و زمین‌های اوحدی در منطقه یک را برای تکمیل خط یک به نقد تبدیل کند.