به گزارش عصر دهیار، روز گذشته و در ادامه سلسله نشست‌های هماهنگی اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلانشهرها و مراکز استان در تبریز، چهارمین جلسه هماهنگی این اجلاس برگزار شد. در این جلسه ابتدا ساز و کارهای اجرایی، تدارکات، دستور جلسات و موضوعات کارگروه‌ها بطور کلی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت و سپس […]

به گزارش عصر دهیار، روز گذشته و در ادامه سلسله نشست‌های هماهنگی اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلانشهرها و مراکز استان در تبریز، چهارمین جلسه هماهنگی این اجلاس برگزار شد.

در این جلسه ابتدا ساز و کارهای اجرایی، تدارکات، دستور جلسات و موضوعات کارگروه‌ها بطور کلی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت و سپس مسئولین مربوطه هر حوزه اجرایی نسبت به حیطه وظایف خود برنامه‌ها و پیشنهادات خود را ارائه نمودند.

همچنین موضوعات کارگروه‌های این اجلاس با هم‌اندیشی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز و رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهیه و مقرر گردید سه کارگروه تخصصی شهرسازی، بازآفرینی شهری و کارگروه معماری و طراحی شهری در این اجلاس تشکیل یابد.

فریدون بابایی اقدم رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز در تشریح این کارگروه‌ها گفت: کارگروه شهرسازی با محوریت ساخت و ساز غیرمجاز، صدور مجوز ساخت برای املاک قولنامه‌ای، مدیریت حریم و تجربه برتر در این خصوص، کارگروه بازآفرینی شهری با محوریت مسکن مهر، طرح جهش تولید مسکن ملی، تشکیل جامعه حاشیه نشینان ایران و … تشکیل یافته و در نهایت کارگروه معماری و طراحی شهری با رویکرد نمای ایرانی – اسلامی، تجربیات برتر، هویت شهری و … تشکیل خواهد شد.

گفتنی است با حضور سرپرست اداره گردشگری شهرداری تبریز و نماینده اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تبریز در این نشست، هماهنگی‌های لازم در رابطه با تشکیل ستاد استقبال از میهمانان، راهنمایان حوزه گردشگری، دعوتنامه‌ها و اطلاع رسانی‌های عمومی و رسانه‌ای و سایر هماهنگی‌های درون سازمانی صورت گرفت.