به گزارش عصر دهیار، تورج روشنایی سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز در این جلسه ضمن قدردانی از همکاری مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر جهت ایجاد هماهنگی‌های لازم برای برگزاری هرچه بهتر این اجلاس در تبریز گفت: این اجلاس با هدف شناساندن هویت تبریز در حوزه شهرسازی و معماری و همچنین آسیب شناسی و هم‌فکری در […]

به گزارش عصر دهیار، تورج روشنایی سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز در این جلسه ضمن قدردانی از همکاری مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر جهت ایجاد هماهنگی‌های لازم برای برگزاری هرچه بهتر این اجلاس در تبریز گفت: این اجلاس با هدف شناساندن هویت تبریز در حوزه شهرسازی و معماری و همچنین آسیب شناسی و هم‌فکری در راستای معضلات شهرسازی از جمله حاشیه‌نشینی، بافت فرسوده و… برگزار می‌شود.

همچنین با هم‌اندیشی و گفتگوی حاضرین در این جلسه، برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم جهت فراهم کردن ساز و کارهای برگزاری این اجلاس صورت گرفت.

در پایان با پیشنهاد فریدون بابایی اقدم عوامل اجرایی این اجلاس با مشورت حضّار مشخص گردید و دبیرخانه آن تشکیل یافت.

بابایی اقدم در این جلسه گفت: نشست کمیسیون‌های شهرسازی مراکز استان‌ها چهاردهم ماه بعد آغاز می‌شود و اکثر استان‌ها تمایل به حضور دارند.

وی افزود: سه کمیته تخصصی شهرسازی و بافت های ناکارآمد در این نشست خواهیم داشت و درخواست کردیم که از تهران مهمانان ویژه‌ای داشته باشیم و تلاش داریم وزیر کشور نیز در تبریز حضور داشته باشند. 

به گفته بابایی اقدم، دو دوره قبل در تهران و مشهد برگزار شده بود و این برای اولین بار است که در تبریز برگزار می‌شود.

گفتنی است مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلانشهرها و مراکز استان‌ها در تاریخ ۱۴ و ۱۵ بهمن ماه و به مدت ۲ روز با حضور مسئولین ملی و استانی در تبریز برگزار خواهد شد.