برخورد جدی با اصنافی که مصوبات ستاد کرونا را اجرا نکنند
برخورد جدی با اصنافی که مصوبات ستاد کرونا را اجرا نکنند

نائب رئیس اتاق اصناف تبریز در این خصوص در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به همراهی فعالان صنفی در اجرای دستورالعمل‌های مصوب ستاد مدیریت کرونا طی ماه‌های گذشته، اظهار کرد: علی‌رغم اینکه بیشترین آسیب کرونا به اصناف وارد شده و رکودهای زیادی را تجربه کرده اند، با این حال در امر پیشگیری و مقابله با […]

نائب رئیس اتاق اصناف تبریز در این خصوص در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به همراهی فعالان صنفی در اجرای دستورالعمل‌های مصوب ستاد مدیریت کرونا طی ماه‌های گذشته، اظهار کرد: علی‌رغم اینکه بیشترین آسیب کرونا به اصناف وارد شده و رکودهای زیادی را تجربه کرده اند، با این حال در امر پیشگیری و مقابله با کرونا اصناف تبریز از پیشگامان هستند.

وی با بیان این‌که در صورتی‌که اصناف مصوبات ستاد کرونا را رعایت نکنند، برخورد و جریمه خواهند شد، افزود: بالای ۶۰ درصد واحدها استیجاری بوده و در حفظ نیروی کار خود تلاش می‌کنند، از این رو دستگاه‌های مربوطه نیز باید همکاری‌های لازم را انجام داده و با در اختیار گذاشتن تسهیلات ارزان قیمت مدیریت شوند تا آسیب‌های جدی به این بخش وارد نشود؛ چراکه با آسیب دیدن اصناف، بخشی از اقتصاد کشور نیز آسیب می‌بیند. 

وی با بیان این‌که اصناف ۱۸ درصد تولیدات ناخالصی کشور را عهده دارند، گفت: بایستی مدیریت خوبی انجام گیرد تا در دوران پساکرونا نیز این اصناف سرپا مانده و در امر اشتغال نقش آفرینی کنند.

صدیق با بیان این‌که چرا باوجود داشتن توان مدیریتی، مجددا شاهد تعطیلی باید باشیم؟، خاطرنشان کرد: دنیای متمدن امروزی هزینه پیشگیری را کمتر از درمان می‌داند، ولی متاسفانه جامعه ما هنوز به این باور نرسیده است؛ از سویی نیز با سیاسی کاری کارهایمان را جلو می بریم و همین امر باعث شده بسیاری از فرصت‌ها از دستمان برود.

 وی اظهار کرد: چرا امروزه باید با وجود تجربه ۱۴ ماهه مجددا شاهد سه رقمی شدن فوتی‌های کرونا شویم؟ مگر ما آمار فوتی‌ها را از ۵۰۰ نفر به ۵۰ نفر نرساندیم؟. توان مدیریتی وجود دارد ولی به دلیل برخورد تساهل و تسامح و بی توجهی به این امر شاهد افزایش آمار مبتلایان به کرونا و تعطیلی هستیم.

انتهای پیام