به گزارش عصر دهیار، حجت الاسلام و المسلمین رسول برگی رئیس شورای اسلامی شهر تبریز به همراه نوای باغبان و بجانی از اعضاء شورای اسلامی و همچنین حسین زاده شهردار منطقه ۹ از بیمارستان کودکان مردانی آذر واقع در شهرک خاوران بازدید و در ملاقات با خیر و موسس بیمارستان، آقای حاج کریم مردانی آذر، برخی موانع و مشکلات پیش […]

به گزارش عصر دهیار، حجت الاسلام و المسلمین رسول برگی رئیس شورای اسلامی شهر تبریز به همراه نوای باغبان و بجانی از اعضاء شورای اسلامی و همچنین حسین زاده شهردار منطقه ۹ از بیمارستان کودکان مردانی آذر واقع در شهرک خاوران بازدید و در ملاقات با خیر و موسس بیمارستان، آقای حاج کریم مردانی آذر، برخی موانع و مشکلات پیش رو را بررسی کرده و نسبت به رفع این موانع راهکارهای لازم ارائه شد.

در این بازدید محمد حسین زاده شهردار منطقه اظهار کرد: در امر ساخت این بیمارستان، با مساعدت شهرداری و شورای اسلامی کلانشهر تبریز، حدود ۹ هکتار زمین بصورت رایگان در اختیار این خیرین بزرگوار قرار گرفته که در حال حاضر با تلاش و کوشش شبانه روزی و دلسوزانه شخص آقای حاج کریم مردانی آذر، تجهیز این بیمارستان با ۵۰ هزار متر مربع زیربنا، مراحل پایانی را سپری می‌کند.

وی همچنین با اشاره به همکاری شهرداری منطقه در خصوص احداث خیابان ۲۴ متری در حد غربی این بیمارستان گفت: با هدف تردد وسایل نقلیه و کادر درمانی به بیمارستان مردانی آذر، عملیات اجرایی احداث خیابان ۲۴ متری در حد غربی این بیمارستان توسط شهرداری منطقه ۹ شروع و این مسیرگشایی جزو ضروریات بوده و این موضوع جهت سهولت دسترسی و امنیت وسائط نقلیه کادر درمانی و همچنین دانشجویان بیمارستان، در دست اقدام است.

حسین زاده در ادامه این دیدار گفت: بنا به درخواست خیر محترم حاج کریم مردانی آذر و با هدف بهره‌برداری سریعتر این بیمارستان جهت ارائه خدمات به همشهریان عزیز، اتمام عملیات عمرانی این مسیر جزو اولویت‌های کاری این شهرداری است.

وی تصریح کرد: این خیابان پس از احداث، علاوه بر دسترسی به بیمارستان مردانی آذر، بعنوان یکی از معابر و مسیرهای اصلی دسترسی به بیمارستان در حال ساخت جامع سرطان تبریز خواهد بود.

شهردار منطقه افزود: در راستای ادامه همکاری‌های فی مابین شهرداری تبریز و خیرین بیمارستان مردانی آذر، با لحاظ تخفیفات قانونی و سیر مراحل اداری، گواهی عدم خلافی جهت ادامه فعالیت‌های مربوط به راه اندازی هر چه سریعتر این بیمارستان از طرف شهرداری منطقه ۹ صادر شد.

ایشان با بیان اینکه اجرا و اتمام و راه اندازی پروژه‌های ماندگاری همچون بیمارستان مردانی آذر و بیمارستان جامع سرطان که در آن بیمارستان نیز شهرداری این منطقه، ۲ هکتار زمین به خیرین اهدا کرده، نیازمند تعامل و همکاری حداکثری تمامی ارگان‌های ذیربط برای تسهیل در امورات بوده و تلاش برای تخصیص برخی اعتبارات مورد نیاز دولتی در کنار خدمات خیرخواهانه خیرین و متولیان، امری مورد انتظار است.

حجت الاسلام و المسلمین برگی رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این دیدار ضمن قدردانی از اقدامات خداپسندانه خاندان مردانی آذر در احداث و تاسیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کودکان اظهار داشت: بی شک لازم است که مدیریت شهری به نحو شایسته تمام تلاش خود را در جهت اجرای زیرساخت‌های پیرامون این مرکز و همچنین سایر مراکز درمانی سطح حوزه بکار گیرد.

بیمارستان زهرا مردانی آذر به عنوان بزرگترین بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کودکان در خاورمیانه با ۵۰ هزار متر مربع زیربنا است و بعنوان جامع‌ترین بیمارستان کودکان و نوجوانان در سطح کشور و دارای ۶۴۰ تخت خواب و همراه سرای مجهز است.