الگوهای کشت بر اساس توان صادراتی و نیاز هر شهرستان تعیین می‌شود
الگوهای کشت بر اساس توان صادراتی و نیاز هر شهرستان تعیین می‌شود

اکبر فتحی در جلسه بررسی مشکلات کشاورزان و واحدهای تولید دام و طیور بناب، با تاکید بر ضرورت تبدیل تهدید به فرصت، گفت: امروزه کشاورزان در سایه اطلاع رسانی و آگاهی دادن، به دنبال استفاده از بذرهای اصلاح شده در زمین‌های خود هستند. به گزارش ایسنا، فرماندار بناب نیز در این جلسه با بیان این‌که سال ۹۹ […]

اکبر فتحی در جلسه بررسی مشکلات کشاورزان و واحدهای تولید دام و طیور بناب، با تاکید بر ضرورت تبدیل تهدید به فرصت، گفت: امروزه کشاورزان در سایه اطلاع رسانی و آگاهی دادن، به دنبال استفاده از بذرهای اصلاح شده در زمین‌های خود هستند.

به گزارش ایسنا، فرماندار بناب نیز در این جلسه با بیان این‌که سال ۹۹ به اذعان بسیاری از کارشناسان، سخت‌ترین سال به لحاظ مشکلات اقتصادی برای کشور بود، اظهار کرد: خوشبختانه در سایه همت و اتحاد بین مردم و مسئولان، این سال را علی‌رغم تمامی مشکلاتی که داشت با موفقیت به پایان رساندیم.

شهریار فتحی به مشکل کمبود مرغ در شهرستان اشاره کرد و گفت: با تلاشی که انجام گرفت در حال حاضر هیچگونه مشکلی به لحاظ تامین مرغ در شهرستان نداریم اما مشکل پیش آمده اهمیت و ضرورت وجود کشتارگاه طیور در شهرستان را بیش از پیش نشان داد که انتظار می‌رود در خصوص ایجاد کشتارگاه طیور مدیران استانی همراهی و مشارکت کامل داشته باشند. 

وی با بیان این‌که بناب امروز به عنوان یک شهرستان صنعتی شناخته می‌شود، گفت: در حوزه کشاورزی هم بناب دارای پتانسیل‌های زیادی بوده که می‌توان با انجام اقداماتی در زمینه بروز کردن سبک کشاورزی از جمله تبدیل آبیاری‌های غرقابی به قطره‌ای، خرید ماشین‌آلات مدرن کشاورزی، ترویج و ارائه آموزش‌های لازم به کشاورزان و تعیین الگوهای کشت، ظرفیت‌های بالقوه شهرستان در حوزه کشاورزی را بالفعل کرد و سرمایه‌گذاری در این حوزه را ارتقا داد.

در این جلسه نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز بر ضرورت ارائه برنامه توسط ادارات برای سال ۱۴۰۰ تاکید کرده و اظهار کرد: مدیران شهرستانی اقدامات انجام شده در سال گذشته را بررسی کنند و با رفع نقاط ضعف و قوت در پی رفع موانع و مشکلات و تقویت نقاط قوت باشند.

شیخ رضا باقری بنابی افزود: دو پروژه احداث شهرک دامپروری و شهرک گلخانه‌ای در بناب شروع شده است که انتظار داریم کارهای اجرایی آن‌ها هر چه سریع تر شروع شود.

وی گفت: تعاونی‌های روستایی شهرستان بناب با مشکلات و کمبودهای بسیار زیادی مواجه هستند که باید آن‌ها تقویت شوند که قطعا مشکلات زیادی در حوزه‌های مختلف را می‌توانند حل کنند.

در این جلسه مدیرکل دامپزشکی استان هم با بیان این‌که شهرستان بناب ۱۵ درصد تخم مرغ استان را تامین می‌کند، افزود: این شهرستان دارای ظرفیت مناسبی برای ایجاد کارخانجات بسته‌بندی تخم مرغ است.

انتهای پیام