به گزارش شهریار، محمد حسین زاده اظهار کرد: در راستای ایجاد منظر مناسب و افزایش سطح سبزینگی معابر و بوستان‌های منطقه، دیواره سبز حاشیه بلوار شهدای غواص با هدف تکمیل و جداسازی جاده با پیاده راه با استفاده از پرچین سبز برگ نو در حال کاشت است. وی افزود: کاشت چهار هزار بوته از این ارقام […]

به گزارش شهریار، محمد حسین زاده اظهار کرد: در راستای ایجاد منظر مناسب و افزایش سطح سبزینگی معابر و بوستان‌های منطقه، دیواره سبز حاشیه بلوار شهدای غواص با هدف تکمیل و جداسازی جاده با پیاده راه با استفاده از پرچین سبز برگ نو در حال کاشت است.

وی افزود: کاشت چهار هزار بوته از این ارقام ردیفی علاوه بر بلوار شهدای غواص، در بلوار در حال ساخت شهدای سلامت و پارک‌های در حال احداث رز و کودک به طور همزمان در حال اجرا است.

حسین زاده در رابطه با انتخاب این نوع گیاه در کاشت گسترده سطح حوزه استحفاظی منطقه ۹ خاطرنشان کرد: سطح سبزینه برگ نو در مقایسه با سایر ارقام ردیفی موجود و سازگار با اقلیم کلانشهر تبریز بیشتر بوده و از این رو این گیاه در منظر شهری بیشتر جلوه‌نمایی می‌کند و در ایجاد فضای سالم پارک‌ها نقش بسزائی دارد.

شهردار منطقه ۹ ایجاد لابیرنت‌های زیبا (راه‌های پیچ در پیچ) را در بوستان‌های سطح منطقه از دیگر اهداف کاشت بوته‌های برگ نو دانست و عنوان کرد: مطالعه برای اجرای طرح‌های ناب در فضاهای سبز شهری خاوران در راستای پاسخ به نیاز مخاطبان و خانواده‌ها برای سرگرمی و تفریح سالم، از مهمترین برنامه‌های مدیریت شهری منطقه ۹ در حوزه سیما و منظر شهری است.