صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره وضعیت جوی کشور اظهار داشت:‌ از امروز تا پایان هفته جاری در نوار شرقی کشور وزش باد شدید ادامه دارد و در نیمه غربی کشور افزایش نسبی دما را داریم. وی ادامه داد: امروز و فردا در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط […]

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره وضعیت جوی کشور اظهار داشت:‌ از امروز تا پایان هفته جاری در نوار شرقی کشور وزش باد شدید ادامه دارد و در نیمه غربی کشور افزایش نسبی دما را داریم.

وی ادامه داد: امروز و فردا در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط هرمزگان، کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان و مازندران همچنین ارتفاعات البرز در استان‌های تهران، سمنان، البرز و قزوین رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: در این مدت در برخی نقاط شمال‌غرب کشور و استان گیلان افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت:‌ روز چهارشنبه ۳ شهریور در برخی نقاط در گیلان، آذربایجان شرقی، اردبیل و هرمزگان همچنین ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده در اوایل شب پیش‌بینی می‌شود و روز پنج‌شنبه ۴ شهریور در استان‌های مازندران و گیلان همچنین ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده خواهیم داشت.

وی گفت: روز جمعه ۵ شهریور در اغلب مناطق کشور جوی پایدار حاکم است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: از چهارشنبه ۳ شهریور تا روز جمعه به دلیل افزایش سرعت وزش باد روی کشور عراق پدیده گرد و غبار در استان‌های خوزستان و ایلام در برخی ساعات پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: از بعدازظهر پنج‌شنبه ۴ شهریور و روز جمعه ۵ شهریور شرق دریای عمان و مرکز خلیج‌فارس مواج است.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف تا قسمتی ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و تا روز جمعه آسمان تهران صاف است. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۵ و ۲۵ درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد:‌روز آینده شهرکرد با کمینه دمای ۱۳ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای ۴۷ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/ب