حسن عباس نژاد در جلسه شورای اطلاع رسانی این اداره کل، با اشاره به این‌که فرهنگ، عامل اصلی و نیروی محرک توسعه پایدار و حفاظت از محیط ‌زیست است  گفت: گسترش آگاهی و آموزش محیط زیست، بنیادی ترین شیوه در حفاظت از محیط زیست است. وی افزود: آموزش محیط‌ زیست به ‌منظور ایجاد فرهنگ عمیق، یعنی تربیت […]

حسن عباس نژاد در جلسه شورای اطلاع رسانی این اداره کل، با اشاره به این‌که فرهنگ، عامل اصلی و نیروی محرک توسعه پایدار و حفاظت از محیط ‌زیست است  گفت: گسترش آگاهی و آموزش محیط زیست، بنیادی ترین شیوه در حفاظت از محیط زیست است.

وی افزود: آموزش محیط‌ زیست به ‌منظور ایجاد فرهنگ عمیق، یعنی تربیت افراد دارای احساس مسئولیت نسبت به محیط‌ زیست و دارای دانش، نگرش، انگیزه، تعهد و مهارت‌های لازم برای فعالیت‌های مختلف به خصوص تصمیم سازی برای تصمیم گیران اصلی توسعه در کشور در جهت ایجاد محیط‌ زیستی سالم و پاک و تعهد به نگهداری و حفاظت از محیط برای نسل‌های آینده ضرورت دارد.

وی گفت: امروزه افزایش مشکلات و بحران‌های محیط زیستی ناشی از تصمیمات نادرست، برنامه ریزی‌های توسعه در دهه‌های گذشته در جهان باعث شده تا اهمیت بحث در مورد محیط زیست و مسایل محیط زیستی افزایش یابد و مورد توجه جوامع متمدن امروزی باشد.

عباس نژاد با تاکید بر این‌که همه ما باید سعی در آگاه سازی سایر افراد نیز داشته باشیم، گفت: عدم آگاهی به خصوص در سطح برنامه ریزان توسعه می‌تواند بسیار خطرناک باشد و منجر به نابودی محیط زیست شود. اگر همه سعی در حفظ محیط زیست خود داشته باشند؛ ناخودآگاه محیط زیست نیز حفظ خواهد شد و کره زمین به محل بسیار بهتری برای زندگی تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به این‌که حفاظت از طبیعت و احترام به محیط ‌زیست، در کشور عزیزمان ایران که فرهنگی کهن دارد، دارای سابقه‌ای دیرینه است،  گفت: باید تمامی تشکل‌های مردم نهاد، دستگاه‌های دولتی، مراکز آموزشی و رسانه‌ها افکار عمومی را نسبت به حفظ محیط زیست حساس کرد تا توجه عموم به مسائل زیست محیطی جلب شده و به این درجه از آگاهی دست یابیم که برای داشتن یک زندگی سالم و بانشاط و توسعه‌ای همه جانبه و پایدار بایستی قوانین و مقررات زیست محیطی را رعایت کنیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان، وی گفت: استفاده از هرگونه ابزار در جهت گسترش فرهنگ حفاظت از محیط ‌زیست می‌تواند حال و نیز آینده بشری را تضمین کند و مهم‌ترین راهکار موثر در این جهت‌ فرهنگ‌سازی و بومی‌سازی رفتارهای تمامی افراد جامعه در این راستا و نهادینه کردن اخلاق ملی و اسلامی در حفاظت از محیط ‌زیست است.

انتهای پیام