افتتاح مخزن آب شرب دو روستای محروم آذربایجان شرقی به همت جهادگران سپاه عاشورا
افتتاح مخزن آب شرب دو روستای محروم آذربایجان شرقی به همت جهادگران سپاه عاشورا

مخزن آب شرب دو روستای محروم استان آذربایجان شرقی به همت جهادگران قرارگاه پیشرفت سپاه عاشورا افتتاح شد.

سیدمهدی حسینی مسئول قرارگاه پیشرفت سپاه عاشورا آذربایجان شرقی گفت: به همت جهادگران قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان، دو عدد مخزن آب شرب ۲۰ و ۵۰ متر مکعبی روستاهای علی کندی و گُلّی از دهستان جنوبغربی شهرستان چاراویماق و جزو روستاهای محروم استان افتتاح و به بهره برداری رسید.

حسینی افزود: علاوه بر مخزن، بهسازی چشمه آب شرب و خط انتقال مخزن تا روستا و اتاق فرمان نیز با هدف تامین آب شرب سالم و پایدار، تثبیت جمعیت و کمک به معیشت انجام شد

به گزارش روابط عمومی قرارگاه پیشرفت: این ۲ مخزن به همت جهادگران قرارگاه پیشرفت و با مشارکت شرکت ارتباطات سیار همراه اول، معدن سنگ آهن کوه بابا شهرستان چاراویماق، اهالی روستا و شرکت آبفای استان و شهرستان چاراویماق در صعب العبورترین و دوردست ترین نقطه روستا تکمیل و به بهره برداری رسید.

مدیر کارگروه عمران قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا در خصوص اجرای این پروژه، گفت: برای اجرای این پروژه از ماشین آلات سنگین معدن سنگ آهن کوه بابا جهت جاگذاری و دفن مخزن، حفاری مسیر خط انتقال لوله، برای انتقال مصالح به علت صعب العبور بودن مکان ساخت مخزن استفاده شد.

برای اجرای این پروژه های آبرسانی به این روستاها، ۵ میلیارد ریال از طرف قرارگاه پیشرفت، خیرین و نیز از طریق دستگاه‌های اجرایی استان تامین و هزینه شده است.

در آئین افتتاح این پروژه، حسن صفدری، مسئول ستاد اقشار و عضو هیئت رئیسه سپاه عاشورا گفت: نباید از هیچ تلاشی در راستای محرومیت‌زدایی و خدمت رسانی به مردم استان دریغ شود چراکه این موضوع در حال حاضر یکی از مهم‌ترین اقدامات برای خدمت رسانی در مناطق محروم است و تمام تلاش و برنامه‌های ما نیز بر این منوال است تا وضعیت اقتصادی مطلوب در استان حاکم شود.