در این تجمع خودجوش صنفی، اعضای هیات علمی بر سوءاستفاده از متانت و شان هیات علمی در طول هفت سال گذشته تصریح کرده و به تبعیض در افزایش حقوق‌ها طی سال‌های اخیر و نیز روند ضعیف، کند و پر از ابهام دولت در بحث همسان‌سازی حقوق اعضای هیات علمی معترض بودند. این اساتید دانشگاهی طی […]

در این تجمع خودجوش صنفی، اعضای هیات علمی بر سوءاستفاده از متانت و شان هیات علمی در طول هفت سال گذشته تصریح کرده و به تبعیض در افزایش حقوق‌ها طی سال‌های اخیر و نیز روند ضعیف، کند و پر از ابهام دولت در بحث همسان‌سازی حقوق اعضای هیات علمی معترض بودند.

این اساتید دانشگاهی طی بیانیه‌ای خواستار همسان‌ سازی سریع، بی قید و شرط و صدور احکام جدید در راستای همسان‌ سازی کامل بوده و تقاضای خود را از دولت محترم، وزیر برنامه و بودجه و سایر مسئولان وزارتی مبنی بر اجرای سریع و بی قید و شرط مصوبه مجلس شورای اسلامی اعلام کردند.

هم‌چنین در این تجمع صنفی که با همراهی و مدیریت شورای صنفی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برگزار شد، دکتر ولی زاده رئیس دانشگاه مواردی را پیرامون بحث همسان سازی مطرح کرده و ابراز امیدواری کرد که طبق مصوبه مجلس و تایید شورای نگبهان، دولت بودجه همسان‌سازی را در آینده‌ای نزدیک تامین و ابلاغ  کند. 

اعضای هیات علمی حاضر در این تجمع صنفی از تعلل وزارت عتف و وزارت برنامه و بودجه در اجرای کند و مبهم همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی و آیین نامه ناعادلانه اجرای آن، گله‌مند بوده و تاکید داشتند که مسئولان ذی‌ربط  به دغدغه‌های فکری حال حاضر اعضای هیات علمی که آموزش و پژوهش آن‌ها را تحت تاثیر قرار داده است، واقف باشند تا اساتید با آرامش فکری بیشتر و به دور از دغدغه‌های صنفی و معیشتی دنبال فعالیت‌های تخصصی خود بوده و اعتراضات صنفی مشابهی را با شدت و دامنه بیشتر در آینده‌ای نزدیک در دانشگاه‌های مختلف کشور شاهد نباشیم.

انتهای پیام