احداث پردیس سینمایی از مطالبه‌های مردم مراغه است
احداث پردیس سینمایی از مطالبه‌های مردم مراغه است

[ad_1] فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: احداث پردیس سینمایی از مطالبه‌های به حق شهروندان و دوستداران فرهنگ و هنر این شهرستان است. داود اسدیان در جلسه مشترک با مدیر حوزه هنری وبرخی از مسئولان شهرستانی افزود: احداث این مرکز فرهنگی و هنری بزرگ با توجه به تفاهم‌نامه‌های انجام شده با حوزه هنری و نیز تاکید وزارت […]

[ad_1]

فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: احداث پردیس سینمایی از مطالبه‌های به حق شهروندان و دوستداران فرهنگ و هنر این شهرستان است.

داود اسدیان در جلسه مشترک با مدیر حوزه هنری وبرخی از مسئولان شهرستانی افزود: احداث این مرکز فرهنگی و هنری بزرگ با توجه به تفاهم‌نامه‌های انجام شده با حوزه هنری و نیز تاکید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر اخیر هیئت دولت به آذربایجان‌شرقی باید تسریع شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی مراغه ادامه داد: وجود شخصیت‌های بزرگ فرهنگی، ادبی و هنری و نیز برخوراری از ظرفیت‌های بزرگی چون بیش از ۳۶ ژئوسایت در مراغه نشانگر داشته‌های فاخر و غنی این خطه فرهنگ‌خیز است.

وی اضافه کرد: براین اساس توسعه فضاهای فرهنگی به ویژه سینماها از دغدغه‌های اصلی شهروندان مراغه در سال های اخیر بوده است و باید به آن توجه شود.

فرماندار مراغه افزود: حوزه هنری با رسالت پرورش نسل انقلابی و ترویج فرهنگ اسلامی، برای احیای سینما و احداث پردیس سینمایی در این شهرستان اهتمام بیشتری داشته باشد.

سیدمحمدحسین بلاغی نیز در این جلسه گفت: سینما قدس به عنوان نمادی از سینماهای قدیمی مراغه در مدت هشت تا ۹ ماه آینده بازسازی و به علاقه‌مندان فرهنگ و هنر تقدیم می‌شود.

وی با بیان اینکه سینما قدس مراغه در قالب هشت سالن جدید استان بازسازی و تجهیزات جدید در آن نصب می‌شود، اضافه کرد: همچنین عملیات اجرایی احداث پردیس سینمایی این شهرستان براساس تفاهم‌نامه منعقدشده بین شهرداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری با اعتبار حاصل از واگذاری زمین و کاربری سینمای سابق شهر تماشای این شهر به زودی آغاز خواهد شد.

به گفته وی با توجه به پیشینه تاریخی و فرهنگی مراغه، توسعه فضاهای فرهنگی و هنری به ویژه سینماها به عنوان مراکز فرهنگی و هنری در این شهرستان ضروری است.

وی افزود: با این وجود پردیس سینمایی مراغه براساس نقشه‌های موجود، دارای حدود ۷۰ درصد فضای تجاری بوده و فضای کمتری برای سینما و فضای فرهنگی در آن پیش‌بینی شده لیکن باید اصلاحات مناسبی در این زمینه انجام شود.

شهردار مراغه نیز در این جلسه با اشاره به طرح احداث پردیس سینمایی این شهرستان، بیان کرد: عملیات اجرایی این طرح فرهنگی و هنری بر اساس تفاهم‌نامه همکاری با حوزه هنری باید در دهه فجر آغاز می‌شد که این امر محقق نشد.

محمد مقتومی با بیان اینکه این طرح بر اثر برخی اظهارنظرهای غیرمسئولانه و توصیه‌های غیرکارشناسی با موانعی مواجه شده بود، افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهر برای اجرای این طرح فرهنگی و هنری از حقوق خود در قبال احداث این مجتمع چشم‌پوشی کرده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون نیز شهرداری و شورای اسلامی شهر مراغه آماده اجرای تفاهم‌نامه و مشارکت فعال با حوزه هنری در زمینه احداث پردیس سینمایی است.

وی اضافه کرد: مکان فعلی تعیین شده برای احداث پردیس سینمایی با توجه به ملاحظات فرهنگی، گردشگری و ترافیکی بهترین فضا برای اجرای این طرح به شمار می‌رود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه نیز اظهار داشت: احداث پردیس سینمایی با توجه به قدمت و پیشینه بیش از ۷۵ ساله سینماهای این شهرستان، امری ضروری برای توسعه فرهنگی این خطه است.

احمد دادرس فیاض افزود: بر این اساس پس از چندین دور رایزنی و برگزاری جلسات متعدد، تفاهم‌نامه احداث این پردیس با حوزه هنری در بهمن سال ۹۹ منعقد شد.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه احداث پردیس سینمایی از مطالبه‌های شهروندان و نیز تاکیدات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده، لیکن اجرای این طرح تاکنون مسکوت مانده و امید است حوزه هنری به روند اجرایی آن سرعت ببخشد. 
 

[ad_2]