علی مدبر ضمن اعلام این خبر افزود: به منظور تکمیل عملیات سنگفرش بازار تاریخی تبریز، طی ماه‌های گذشته کف‌سازی بازار صفی، بازار شهیدی، باشماقچی بازار(کفاشان)، پامبیقچی بازار(بازارپنبه فروشان)، سرای شازده بزرگ، شفائیه، بازار جامبوران و تلیسچی بازار را اجرایی کرده و به اتمام رساندیم. وی افزود: متاسفانه در گذشته، کف‌سازی اکثر معابر بازار تبریز با آسفالت انجام […]

علی مدبر ضمن اعلام این خبر افزود: به منظور تکمیل عملیات سنگفرش بازار تاریخی تبریز، طی ماه‌های گذشته کف‌سازی بازار صفی، بازار شهیدی، باشماقچی بازار(کفاشان)، پامبیقچی بازار(بازارپنبه فروشان)، سرای شازده بزرگ، شفائیه، بازار جامبوران و تلیسچی بازار را اجرایی کرده و به اتمام رساندیم.

وی افزود: متاسفانه در گذشته، کف‌سازی اکثر معابر بازار تبریز با آسفالت انجام شده است که این نوع کف سازی موجب انتقال رطوبت کف به ستون‌ها، طاق‌ها و آسیب زدن بر بافت آجری بازار می‌شد و هیچ همخوانی با ارزش تاریخی این مجموعه عظیم نداشت.

به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی با اشاره به جنس سنگ‌های استفاده شده در کف سازی بازار سراجان، اظهار کرد: در کف سازی این بازار از سنگ اسپراخون استفاده شده که با توجه به بومی بودن این نوع سنگ، دارای مقاومت بالایی در برابر سرما و گرما است و همخوانی خوبی با بافت تاریخی بازار دارد.

انتهای پیام