شهریار فتحی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات روستائی این شهرستان با اشاره به مشکلات کم آبی موجود در سطح کشور، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل کاهش در میزان بارندگی‌ها نسبت به سال‌های قبل حفر چاه‌های غیرمجاز، عدم رعایت الگوی صحیح کشت و غیره وضعیت آبی کشور مناسب نیست.  وی با انتقاد از مصرف غیراصولی […]

 شهریار فتحی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات روستائی این شهرستان با اشاره به مشکلات کم آبی موجود در سطح کشور، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل کاهش در میزان بارندگی‌ها نسبت به سال‌های قبل حفر چاه‌های غیرمجاز، عدم رعایت الگوی صحیح کشت و غیره وضعیت آبی کشور مناسب نیست.

 وی با انتقاد از مصرف غیراصولی آب شرب خانگی، گفت: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده حجم آب مصرفی بیش از میزان مورد نیاز بوده و این مسئله نشان می‌دهد علی رغم تاکیدات فراوان بر مصرف بهینه آب، الگوی مصرف چندان تغییری نکرده است.

 وی افزود: زنگ خطر کم آبی از سال‌ها پیش به صدا درآمده و اکنون در شرایط بحرانی آبی بسر می‌بریم و تنها در صورت داشتن عزم همگانی و اراده عمومی می‌توانیم از شرایط سخت موجود عبور کنیم.

فرماندار بناب در همین راستا از اداره جهاد کشاورزی، بخشداری و دهیاران خواست تا به ترویج الگوی صحیح کشت در بین کشاورزان بپردازند.

وی با تجلیل از عملکرد چند نمونه از دهیاران روستاهای بناب تاکید کرد: ما در سطح شهرستان، دهیارانی داریم که عملکردی قویتر از یک شهردار از خود ارائه کرده‌اند، برای نمونه دهیاری که اعتبار هفت میلیارد تومان را برای اسفالت روستای تحت مدیریت خود تخصیص داده است که در نوع خود کم نظیر بوده و این در حالی است که این هزینه، با هزینه آسفالت خود شهرستان بناب برابری می‌کند.

انتهای پیام